Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#651 MMB 11 år siden

Jep, helt enig! :) Det undrer mig da også, at nogle af Nolanatikerne ikke har påpeget det før! :)
Gravatar

#652 BN 11 år siden

Ispep (635) skrev:
Desuden synes jeg ikke, at Bane var Hardy's bedste præstation. Har du set ham spille i andre film? Bronson f.eks?

Jeg har set ham i 'Black Hawk Down' og 'Inception'. Rollen som Bane er den bedste jeg har set ham i. Teoretisk set kan han måske være bedre i en anden film, men jeg tror det ikke. Heller ikke i 'Bronson', som trods mange og lange scener, jeg har set på YouTube, ikke er en film jeg har interesse i, eftersom hverken plottet eller Hardys skuespil i de førnævnte scener har givet mig lyst til at se mere.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#653 Lord Beef Jerky 11 år siden

Ud af hans roller i Black Hawk Down, Inception og The Dark Knight Rises synes jeg bestemt også han er bedst i sidstnævnte.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#654 Kruse 11 år siden

Tom Hardy er bedre i både "Tinker, Tailor, Soldier, Spy" og i særdeleshed "Warrior".
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#655 Lord Beef Jerky 11 år siden

#654 Og i Bronson selvfølgelig...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#656 Kruse 11 år siden

Lord Beef Jerky (655) skrev:
#654 Og i Bronson selvfølgelig...

Tjoo, den synes jeg nu godt at Bane kan matche :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#657 Lord Beef Jerky 11 år siden

Kruse (656) skrev:
Tjoo, den synes jeg nu godt at Bane kan matche :)

Nah. Hans præstation i Bronson er lige en tand bedre. Men Bane er nu også en ganske habil præstation - ingen tvivl om det.
Gravatar

#658 The Insider 11 år siden

Han er selvfølgelig bedst i Star Trek: Nemesis.
War. War never changes.
Gravatar

#659 elwood 11 år siden

Han gryntede overbevisne i Lawless.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#660 Høegh 11 år siden

Han gjorde det også fint i Band of Brothers, nu vi alligevel er i gang
Det der må ske må ske, måske

Skriv ny kommentar: