Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#671 Ispep 11 år siden
#672 Ispep 11 år siden
Både enig og uenig. En instruktør behøver dog for mig ikke altid være decideret subtil, for at være god eller mere end god. Woody Allan's film er blandt andet meget dialog-prægede, og han er ellers blandt de tunge drenge. Ikke mindst Fincher, med både Zodiac og Social Network. Nogle laver film med masser af dialog, andre ikke. Jeg synes desuden, trods gode mængder af dialog, at både Memento og Prestige var ret tænkende film. Men du har ret i, at dialogen ikke bare skal være der for forklaringernes skyld - derfor har Inception også, desværre, tabt mig, da jeg fandt der var noget om snakken og måtte sande, at den var go' nok. Dog stadig en film med gode kvaliteter. Sjovt du snakker om subtile film, og så har du Matrix på din all-time liste :D Den bruger da også lidt tid på redegørelser :D
#673 MMB 11 år siden
Nej, men det er det i dette tilfælde. :D
#674 BN 11 år siden
Hvad det er for en kommentar???? Det er en kommentar om, at jeg ligesom dig selv og vel de første 100.000 andre filmfans har det sådan, at et eller andet skal have vakt min interesse for og lyst til at se en film, før jeg vælger at bruge tid på dén fremfor andre film.
Jeg er en pind mere "fordomsfuld" end dig selv, når du selv indimellem fravælger bestemte film, som du har set udvalgte scener fra eller trailers til.
Så drop dit pjat ... eller jeg sender virkelighedens Bronson på besøg hos dig til "a cup of tea". ;-)
#675 Ispep 11 år siden
Så sender jeg Hannibal Lector til dig, så kan han stege din skøre hjerne og æde den til kaffen :D
#676 BN 11 år siden
Hvilken hjerne?
#677 Ispep 11 år siden
Det må være første gang nogensinde du erkender egne fejl og mangler. Du har hermed genvundet min respekt :D
#678 BN 11 år siden
Øv, det var jo IKKE meningen!
#679 Ispep 11 år siden
#680 BN 11 år siden