Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#681 Lord Beef Jerky 11 år siden
Hvilken hjerne?!?!?!
#682 Hr. Nielsen 11 år siden
Min gud, hvilken bøger læser du, hvor forfatteren ligefrem er nød til at fortælle dig hvad pointen er.....Det er ikke de samme jeg læser.
Og det er den der over- under og middeltolker også og bla bla bla.....Grundlæggende er jeg da enig og man kan åbenbart stadig læse mange små underholdende citater på Gajolpakkerne kan jeg se.
Hvor skrev jeg det henne?
Keep 'em coming kammerat!
Er det dig selv man ser på billedet?
Men det har jeg nu tænkt mig at gøre alligevel, særligt når du sådan modsiger dig selv, for....
......det er da dejligt nok med respekten. Men pudsigt du så kun giver mig respekten for det første jeg skrev, men da jeg efterfølgende trak det lidt tilbage og erkendte at det var for bombastisk, så forholder du dig overhovedet ikke til det? Det er da fint nok, hvis du gerne vil være en provokatør i en debat, men her begynder det altså at minde en tom provokation. Det er på Ekstra Blads niveau, hvis du så selektivt kun gider forholde dig til det du kan hænge mig op på. Igen kan jeg også tænke du går efter min form, mere end filmens indhold. Jeg kan meget bedre lide og gider langt mere debattere, når du bruger argumenter som dette, til at modbevise mig.
For jeg kunne næsten give dig ret, men jeg ser ingen pointe i at Nolan skulle afrunde filmen, med at vise en fantasi filmens Butler har haft, når jeg sammenholder det med at Wayne ikke fortalte sandheden om autopiloten, Selina Kyle er med osv.
Og her er jeg kun enig i, at der kan præsenteres argumenter, men gode vil jeg ikke kalde dem, selv om fantasien som argument da er fin nok.
Vil det så sige at du alligevel, at du skal se den franske Intouchables:-D
#683 Riqon 11 år siden
Jeg tror, jeg er enig. Jeg mente ikke, at mængden af dialog i sig selv gjorde Nolan til en ringe instruktør. Hvis vi skulle drøfte dialogen i Batman-filmene, så synes jeg, den når nogle fantastiske højder i The Dark Knight, særligt når det gælder Jokerens monologer. Lignende ser vi desværre ikke meget af i "The Dark Knight Rises", hvor dialogen for det meste tjener som en formidler af vital information til publikum. Særlig grelt er det, når man kan mærke, dialogen bare er skrevet for at forklare hvad der skete i de to forrige film (som om vi ikke har set dem). Og så har Batman-filmene nogle af genrens mest trivielle one-liners.
#684 Riqon 11 år siden
Nu blev du da unødvendig pissed.
I egen lave person, ja. Lad os snakke mere om mig og hvor autistisk jeg åbenbart er. Det er i den grad gunstigt for vores drøftelse.
#685 Hr. Nielsen 11 år siden
Pudsigt, for det var nøjagtigt den følelse du var ved at give mig, at det mere drejede sig om mig end om filmen og argumenterne. Skulle vi så se at bevæge os videre, til hvorfor vi er her:)
#686 Riqon 11 år siden
Angående The Matrix, så nyder jeg faktisk dialogen i de film og finder nærmest Morpheus' forklaringer lyriske i deres form. Flere af replikkerne har jeg endda memoriseret og lært betoningen af. "The human species is a disease, a cancer of this planet, and we (pause) are the cure..." Fantastisk film. ;)
#687 BN 11 år siden
Den, jeg trak i en automat igår.
#688 Riqon 11 år siden
Jeg begyndte først at snakke om dig (det vil sige din debatform - jeg har ikke kaldt dig ting...), da jeg følte, det var en hindring for faktisk at kunne snakke om sagen. Jeg har imidlertid opgivet at snakke Batman og Nolan med dig og fortsatte så med Ispep og hvem som ellers ville lege med mig ;)
#689 Hr. Nielsen 11 år siden
#690 BN 11 år siden
Men bortset fra det - sommetider er det du siger, altså ret dumt.