Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#691 Hr. Nielsen 11 år siden
#692 Riqon 11 år siden
Men nu forstår jeg du vil være venner med mig (på fb)? Indrømmer blankt min forvirring.
#693 BN 11 år siden
Fordi de scener, der ligger på YouTube, ikke siger mig noget. Det er ikke sådan, at jeg tænker "Wow, den film skal jeg se!"
Længerevarende scener siger efter min mening mere om en film end blot trailers og anmeldelser. Så derfor har jeg set de her klip:
Det ligner solidt filmhåndværk, og skuespillet virker upåklageligt. Men der er ikke noget ved historien der gør mig nysgerrig, og klippene giver mig ikke lyst til at se mere. Jeg føler kun ligegyldighed. (Jeg kan i øvrigt se, at det ikke er første gang Refn bruger 80'er-synthesizer-musik i en film.)
#694 Hr. Nielsen 11 år siden
#695 Hr. Nielsen 11 år siden
#696 Riqon 11 år siden
Ja, hvorfor ikke, du ville da ikke være den første, jeg har formået at pisse af, sådan helt reelt herinde ;) Men som udgangspunkt er jeg nok bare ikke vant til at folk det ene øjeblik sender mig negative nudges ("så var du alligevel ikke i stand til at komme videre") og i det næste sender mig "friend requests", så ville da lige høre, hvad dét handlede om.
#697 Hr. Nielsen 11 år siden
#698 Ispep 11 år siden
Det er jeg HELT enig i.
Det generede mig ikke voldsomt, men et sted havde jeg måske også ønsket et andet take på denne 3'er, som rigtigt nok bruger tiden til at forbinde alle film sammen, fremfor at bruge tiden på én fortælling. Nolans genistreg med TDK var, at den var helt sig selv ift. Begins. Så skal jeg råde dig fra Bourne Legacy, for det er faktisk et godt eksempel på en film, der bruger mere tid på de forrige film end sig selv.. tænk engang!
Mht. one-liners, så havde serien nogle skægge, men intet særligt.
#699 Ispep 11 år siden
Men du er også uden hjerne, så det giver vel god mening, bn?
#700 Ispep 11 år siden
Fordi manden er dybt forstokket og fordomsfuld overfor det mest.. Jeg synes filmz har nogle dejligere brugere jeg hellere vil se op til.