“Dawn of the Dead” er nok langt fra den mest revolutionerende film, men at bedømme derudfra vil også være at sigte forbi filmens egentlige formål – underholdnigsværdien. Det er nemlig en meget underholdende film som er flere længder bedre end “Resident Evil” og omtrent så veloplagt som 2. del af “From Dusk Till Dawn”.

“Dawn of the Dead” er et anbefalesværdigt selskab hvis man ikke tager denne veloplagte actionfilm for mere end den er, men måske er den heller ikke så overfladisk som man umiddelbart skulle tro.

Og husk at følge med under efterteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bluhm 19 år siden

#9 Der er ingen der himler op, når en bog filmatiseres, (med mindre den er dårlig selvfølgelig)da det er en helt anden proces, man skal overføre og omskabe et skriftligt værk til et helt andet medie, hvor historiefortællingen er helt anderledes. Den sammenligning holder slet ikke! Hvis du skal sammenligne med noget, så skulle det være en forfatter som skriver et remake af en anden bog, og det er der vist ikke mange der gør med stor kunstnerrisk succes - og med god grund!!!
Gravatar

#12 Michael Andersen 19 år siden

#6 Tak Lagoni, det er blevet rettet.

#7 Yes. Os der bor i provinsen måler altid i bondegårde :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#13 El vez 19 år siden

Navn
Michael Andersen

By:
Vejle

Land:
Jylland


No wonder... :p
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#14 azathoth 19 år siden

#11: Jeg er ikke helt enig med dig... selvom vi godt kan blive enige om at der ligger MEGET arbejde i at konvertere en bog til film, så holder jeg stadig på at det i bund og grund er det samme.

Der laves jo aldrig et re-make af en film ud fra nøjagtig samme manuskript. Det er ligger jo altid et mere eller mindre omfattende og originalt stykke arbejde i at adaptere en gammel/udenlandsk film. Der ligger stadig et stykke kreativt arbejde bag, ligesom når man konverterer en bog.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#15 filmz-madgatz 19 år siden

det er en af de bedste horror film jeg har set O_O

(FUCK hvor blev jeg forskrækket i starten)
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#16 Michael Andersen 19 år siden

#13 Under kategorien "Land:" har jeg gjort brug af et lille fænomen vi kalder humor. Måske er det ikke dukket op ovre på zombie-øen endnu? :p
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#17 filmz-kok 19 år siden

Erm nu har jeg set denne film, og min første tanke var "hvad er meningen med denne film?".... nu har jeg kigget på imdbs og filmzs forum og jeg spørg stadig "hvad er meningen med denne film?".

Historien i filmen er jo rent ud sagt kedelig (ja jeg har også set "CREDITS"), der er massere af fejl i historien og ja så er der alle de urealistiske træk "de levene" laver.

Er der en der kan skære det ud i pap for mig HVORFOR denne film er 5/6 (på filmz.dk)... eller 7/10 som 7.300 mennesker på IMDB mener, fordi jeg "brænder" virkelig efter at få det af vide :)

Jeg kan normalt godt lide at få en god forskrækkelse af en gyserfilm/horrorfilm - men den her har været VIRKELIG skuffende... så kom med begrundelsen for at filmen skal have så høje karaktere? effekterne er flotte ja - men det burde ikke give 5/6...
Gravatar

#18 filmz-ElScorpio 19 år siden

#17 - Du kunne jo overveje at læse anmeldelsen.
Come and get it! El Scorpio is ready!
Gravatar

#19 filmz-kok 19 år siden

#18 tak for dit gennemtænkte indlæg... men for sjov skyld læste jeg den nu igen... og så spørger jeg "Hvorfor skal den have så høje karaktere".... ?
Og igen ja, den underholder (til tider) og effekterne er iorden... men er det så til 5/6 (4/6 af brugerne pt.)?
Gravatar

#20 filmz-ElScorpio 19 år siden

#19 - Det står jo beskrevet i anmeldelsen hvorfor filmen har den karkater den har! Her er et par keywords:

- veloplagt
- intens
- mindeværdige scener
- sort humor
- frisk
- energisk
- giver et billede af tiden den blev skabt i

Plus de flotte effekter. Det passer fint overens med 5/6 i min bog.
Come and get it! El Scorpio is ready!

Skriv ny kommentar: