“Dawn of the Dead” er nok langt fra den mest revolutionerende film, men at bedømme derudfra vil også være at sigte forbi filmens egentlige formål – underholdnigsværdien. Det er nemlig en meget underholdende film som er flere længder bedre end “Resident Evil” og omtrent så veloplagt som 2. del af “From Dusk Till Dawn”.
“Dawn of the Dead” er et anbefalesværdigt selskab hvis man ikke tager denne veloplagte actionfilm for mere end den er, men måske er den heller ikke så overfladisk som man umiddelbart skulle tro.
Og husk at følge med under efterteksterne.
#11 filmz-Bluhm 20 år siden
#12 Michael Andersen 20 år siden
#7 Yes. Os der bor i provinsen måler altid i bondegårde :)
#13 El vez 20 år siden
Michael Andersen
By:
Vejle
Land:
Jylland
No wonder... :p
#14 azathoth 20 år siden
Der laves jo aldrig et re-make af en film ud fra nøjagtig samme manuskript. Det er ligger jo altid et mere eller mindre omfattende og originalt stykke arbejde i at adaptere en gammel/udenlandsk film. Der ligger stadig et stykke kreativt arbejde bag, ligesom når man konverterer en bog.
#15 filmz-madgatz 20 år siden
(FUCK hvor blev jeg forskrækket i starten)
#16 Michael Andersen 20 år siden
#17 filmz-kok 20 år siden
Historien i filmen er jo rent ud sagt kedelig (ja jeg har også set "CREDITS"), der er massere af fejl i historien og ja så er der alle de urealistiske træk "de levene" laver.
Er der en der kan skære det ud i pap for mig HVORFOR denne film er 5/6 (på filmz.dk)... eller 7/10 som 7.300 mennesker på IMDB mener, fordi jeg "brænder" virkelig efter at få det af vide :)
Jeg kan normalt godt lide at få en god forskrækkelse af en gyserfilm/horrorfilm - men den her har været VIRKELIG skuffende... så kom med begrundelsen for at filmen skal have så høje karaktere? effekterne er flotte ja - men det burde ikke give 5/6...
#18 filmz-ElScorpio 20 år siden
#19 filmz-kok 20 år siden
Og igen ja, den underholder (til tider) og effekterne er iorden... men er det så til 5/6 (4/6 af brugerne pt.)?
#20 filmz-ElScorpio 20 år siden
- veloplagt
- intens
- mindeværdige scener
- sort humor
- frisk
- energisk
- giver et billede af tiden den blev skabt i
Plus de flotte effekter. Det passer fint overens med 5/6 i min bog.