“Dawn of the Dead” er nok langt fra den mest revolutionerende film, men at bedømme derudfra vil også være at sigte forbi filmens egentlige formål – underholdnigsværdien. Det er nemlig en meget underholdende film som er flere længder bedre end “Resident Evil” og omtrent så veloplagt som 2. del af “From Dusk Till Dawn”.

“Dawn of the Dead” er et anbefalesværdigt selskab hvis man ikke tager denne veloplagte actionfilm for mere end den er, men måske er den heller ikke så overfladisk som man umiddelbart skulle tro.

Og husk at følge med under efterteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 evermind 19 år siden

Uh, jeg glæder mig i hvert fald. Er allerede ved at samle en skare af hjernedøde medsammensvorne til deltagelse i denne længe imødesete zombiefest...! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2 PredatorX 19 år siden

Jeg er mega fan er den originale Dawn of the Dead, og har altid haft den som en af mine all time favorit film. Jeg var noget skeptisk over at skulle se denne remake, men efter at have læst positivt om den inde på aicn.com, tog jeg dog det med ro. Og jeg må indrømme at filmen slog benene væk under mig! Den er mega cool, og starten er noget af det bedste jeg længe har set. Den er ikke nær så klaustrofobisk som 28 Days Later, og langt mere action præget, men det gør ingenting synes jeg. Jeg giver den 5 ud af 5. Bring on the sequel.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#3 filmz-Bruce 19 år siden

Vil stadig tillade mig at være dødtræt af remakes :o)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 PredatorX 19 år siden

#3

Det kan jeg nu godt forstå! Meeeeen, hvis de er vellykkede synes jeg det er iorden. Det skal også siges at denne remake, ikke er en by-the-book remake. Det er tydeligt at folkene bag er store fans (det virker ihvertfald sådan) af den originale, og simpelthen har forbedret denne udgave alt hvad de kan. Der er mange ting der er anderledes... Dette er zombie filmen jeg altid har ønsket at se. De har netop taget alle gode elementer fra originalen, og så tilføjet en masse nye. Eller lavet gode elementer endnu bedre. Det er netop sådan det skal gøres: Blive inspireret af original materialet, til så at lave noget endnu stærkere. Nu håber jeg fandeme bare at Romero får penge så han kan lave Dead Reckoning (eller hvilken titel den nu end får i sidste ende).
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#5 filmz-Bruce 19 år siden

#4

Kan godt se formålet med en remake, hvis originalen har haft et eller flere gode elementer, plot etc, men i sidste ende har fejlet og man så mener, at man kan gøre det meget bedre. Har heller ikke noget imod at låne idéer fra andre, sgu svært altid at komme op med noget 100% originalt.

Min største anke mod remakes er nok den amerikanske filmindustris håndtering af succes'er fra den asiatiske ditto. Man køber rettighederne til en remake og holder originalen ude fra det amerikanske og europæiske marked, til remaken har haft premiere. Derved undgår man, at mange får kendskab til originalen.

Dreamworks, samt Brad Pitts og Tom Cruises egne selskaber, er ude med riven i øjeblikket.

Vi ser at The Ring er blevet genindspillet, The Eye er på vej, Dark Water, Infernal Affairs, My Sassy Girl, Tale of Two Sisters, Oldboy (rygter, men det vil være som at gå ind i et gravkammer i en pyramide og blive evigt forbandet). Remakes af disse er ikke pga. dårlige originaler, men fordi det amerikanske publikum åbenbart skal have banket historierne ned med en Hollywood superstar i rollen, måske er det bare Hollywood som undervurderer deres publikum? Nej, vi ved alle, at der er MANGE MANGE penge i en succesfuld remake og det er sgu nemmere at købe rettighederne til kvalitet, end selv at finde på det.

Remakes af Dawn of the Dead, Texas Chainsaw Massacre og deslignende. Go ahead. Har aldrig set de film som gode alligvel :o)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 lagoni 19 år siden

Jeg ved godt det er en lille, irrelevant ting, men i denne sætning:

Det er nemlig en meget underholdende film som er flere længere bedre end "Resident Evil" og omtrent så veloplagt som 2. del af "From Dusk Till Dawn"

skulle der så ikke stå 'længder' i stedet for 'længere'?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#7 El vez 19 år siden

Eller i tilfælde af at Michael måler i bondegårde, hedder det vel flere længer bedre...? :p
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#8 filmz-toxoid 19 år siden

som #2 er jeg oxo fan er den originale Dawn of the Dead, og har ventet på denne i langt tid, den var sku fed, i Palads kom der fede kommentare som gjorde filme både fed og sjov til tider :)

Jeg håber at de laver en mere, bare ikke efter Day of the Dead 1985.. den var ikke nær så god som den originale Dawn of the Dead fra 1978 eller den nye fra 2004.

Ser oxo frem til 28 days later 2, hvis de får lavet en god historie :)
Gravatar

#9 azathoth 19 år siden

Hvordan kan det være at Hollywood beskyldes for manglende originalitet og kreativitet hver gang der ryger en re-make af en gammel film på bordet... der er jo ingen der himler op når en bog filmatiseres!

I bund og grund er det jo nøjagtig lige så uoriginalt... det bør da IMHO ikke spille ind hvilket medie filmen baseres på, om det så er en bog, tegneserie, skuespil eller en gammel film.

Det er lidt dobbeltmoralsk, methinks!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#10 filmz-Kadann 19 år siden

#9 -

Rent faktisk tænkte jeg over noget af det samme forleden, bare mht. teater.

Det sker ofte at der følger en musical i hælene på en populær film.. senest Lord of the Rings. Der undrer mig lidt, at det ikke er set før filmen blev en massiv succes i biograferne, og lidt underligt at folk ikke gennemskuer det.

Men, det bliver altid hyldet som fantastisk og utroligt kreativt, specielt hvis Sebastian laver musikken og hvalen Stig Rossen spiller hovedrollen.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: