“Dawn of the Dead” er nok langt fra den mest revolutionerende film, men at bedømme derudfra vil også være at sigte forbi filmens egentlige formål – underholdnigsværdien. Det er nemlig en meget underholdende film som er flere længder bedre end “Resident Evil” og omtrent så veloplagt som 2. del af “From Dusk Till Dawn”.

“Dawn of the Dead” er et anbefalesværdigt selskab hvis man ikke tager denne veloplagte actionfilm for mere end den er, men måske er den heller ikke så overfladisk som man umiddelbart skulle tro.

Og husk at følge med under efterteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-ElScorpio 19 år siden

karakter even!
Come and get it! El Scorpio is ready!
Gravatar

#22 filmz-kok 19 år siden

Men så skal der altså ses forbi: tynd historie, hullet historie med mange fejl og urealistisk idiotisk tankegang blandt de overlevende.

Og nu må ikke misforstå mine indlæg som negative, det er bare ekstremt irreterende at jeg ikke kan se HVAD der gør denne film til en TOP film :)
Gravatar

#23 filmz-Bluhm 19 år siden

Jeg vil nu give kok ret her. Jeg elsker også en god gyser og en dårlig for den sags skyld :-). Jeg synes, at den nye "Dawn of the Dead" er et halvhjertet remake, der ikke når sin fogænger til sokkeholderne.
Der nogle gode chokeffekter og starten er virkelig god, men resten er en tynd kop te. Og når instruktøren taler om at hans udgave ikke er et remake men en revisioning af originalen, så nøje jeg alt¨så ikke med et fniser, nej så finder jeg mit styggeste Dr. evil grin frem og fake-nyser "Bullshit" For den nye film har i modsætning til sin forgænger ingen vision. Og det urimeligt uforklarede "28 Days se hvor vi kan løbe" rip-off, det er bare for tyndt!
Det skal lige nævnes, at 28 Days er en af mine yndlingsfilm og helt klart en af de bedste moderne zombie film, og hvor det rent faktisk giver mening at tale om en revisioning af zombien.
Spoiler: Og helt ærligt var det virkeligt det bedste de kunne finde på med den baby? Det var satme TYNDT!!
Gravatar

#24 filmz-ElScorpio 19 år siden

#22: Haha, okay. :) Jeg synes nu at Michael Andersen i sin anmeldelse argumenterer ganske godt for hvorfor den skal have de fem stjerner.

De dårlige ting som du nævner er jo mere eller mindre kendetegnende for alle film i denne genre. ("kom lad os holde fest på kirkegården ved siden af den kemiske losseplads!")

Vi kan blive enige om at filmen næppe kan måle sig med f.eks. en nyere klassiker som Ringenes Herre. Men indenfor genren fortjener den klart 5 ud af 6. Jeg synes bestemt det er en af de bedste zombie film jeg har set.
Come and get it! El Scorpio is ready!
Gravatar

#25 El vez 19 år siden

Ja den er bestemt ikke lige så spooky i det lange løb i forhold til den første "Dawn..", omend de klip der kom i credits virkelig understregede en stemning man ikke normalt ser i amerikanske film - fedt!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#26 filmz-DiabloRex 19 år siden

El Vez

Kan du ikke spoile mig? Jeg var inde og se den igår, men glemte selvfølgelig at blive under credits :/
Gravatar

#27 El vez 19 år siden

joda..

MEGA SPOILER:
Under credits ser man de sejler afsted i båden, man ser små klip fra et medbragt hjemmekamera, hvor de bl.a. møder en anden båd hvor der er en zombie i, som de nakker. Flere klip følger hvor man ser de efterhånden løber tør for forsyninger, og et mere hvor man ser en ø i baggrunden.. De kommer frem til øen og et par af dem træder ind på øen, kun for at se zombier komme strømmende ned mod bådebroen. Kameraet bliver smidt på broen og man ser zombier vælte frem og overmande dem af dem der er trådt ind på øen og det virker ikke som om de når at slippe væk på båden, men selvom de gjorde har de stadig ikke vand og mad tilbage, såh..

Rigtig fed slutning synes jeg, og endnu mere mørk end i den Originale "Dawn..".
END OF SPOILER!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#28 filmz-DiabloRex 19 år siden

Tak for det.

Noget pis at jeg ikke blev :(. Lyder som en rigtig fed slutning.
Gravatar

#29 El vez 19 år siden

Yea..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#30 filmz-madgatz 19 år siden

#24

giver dig fuldstændig ret :)

ved ikke med jer andre, men jeg synes at den er MANGE gange bedre end 28 Days Later
Fisken er din værste fjende

Skriv ny kommentar: