“Dawn of the Dead” er nok langt fra den mest revolutionerende film, men at bedømme derudfra vil også være at sigte forbi filmens egentlige formål – underholdnigsværdien. Det er nemlig en meget underholdende film som er flere længder bedre end “Resident Evil” og omtrent så veloplagt som 2. del af “From Dusk Till Dawn”.
“Dawn of the Dead” er et anbefalesværdigt selskab hvis man ikke tager denne veloplagte actionfilm for mere end den er, men måske er den heller ikke så overfladisk som man umiddelbart skulle tro.
Og husk at følge med under efterteksterne.
#51 filmz-madgatz 20 år siden
og så er den MUCH grimmere (negativt) end i spillene.... den ligner sq en grillkylling i filmen :/
#52 evermind 20 år siden
#53 dyg 20 år siden
#54 filmz-fons 20 år siden
en 6/6 i min bog, og jeg er langt fra fan af genren, blandingen af humor, splatter, action og historie var juuust right ..
#55 Spanner 20 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#56 davenport 20 år siden
Jeg var i ekstase og er det stadig dagen efter.. Jeg var underholdt og synes at pengene var fantastisk godt givet ud.
5/6 herfra, måske 5½.
Min kæreste startede med at ligge sig tæt op af mig og sige "nej, jeg vil ikke se den alligevel", men blev helt opslugt af den efterhånden.
Det var fedt at se.
#57 läkerol 20 år siden
#58 Hasselguff 20 år siden
#59 filmz-Ulle 20 år siden
Nu var jeg en af de klaphatte, der forlod biografen, da rulleteksterne kom....nogen, der ligger inde med spoiler-materiale?
Ellers en ganske cool film, der får 4 af 6 i min bog. Ville have fået mere, hvis menneskerne ikke var så forfærdelig dumme....nu skal jeg jo ikke afsløre for meget.
#60 Spanner 20 år siden
Da de sejer ud på søen finder de et video kamera. Korte klip følger dem derefter hvor de foskellige fing går galt. De løber tør for vand og motoren brænder samme. Endelig når de en ø, men efter ganske kort tid blive alle overmandet af zombier (tilsynetladende).
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem