“Dawn of the Dead” er nok langt fra den mest revolutionerende film, men at bedømme derudfra vil også være at sigte forbi filmens egentlige formål – underholdnigsværdien. Det er nemlig en meget underholdende film som er flere længder bedre end “Resident Evil” og omtrent så veloplagt som 2. del af “From Dusk Till Dawn”.

“Dawn of the Dead” er et anbefalesværdigt selskab hvis man ikke tager denne veloplagte actionfilm for mere end den er, men måske er den heller ikke så overfladisk som man umiddelbart skulle tro.

Og husk at følge med under efterteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-madgatz 20 år siden

og så er den MUCH grimmere (negativt) end i spillene.... den ligner sq en grillkylling i filmen :/
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#52 evermind 20 år siden

Synes, at "28 dage senere" er en o.k., men meget overvurderet film. Skal først se den nye "Dawn of the Dead" om 1½ uge, men føler mig allerede meget sikker på, at den er flere længder bedre!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#53 dyg 20 år siden

Synes nu den (28 days later) er lidt mere end bare ok, men jeg glæder mig også meget til at få set den nye DotD. Forhåbentligt i løbet af denne uge. Men nu vil jeg se lidt Lucio Fulci horror, The Beyond.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#54 filmz-fons 20 år siden

Uden tvivl en af de mest underholdende film jeg har set længe, og en fed detalje er slutningen(DEN RIGTIGE slutning) som faktisk kommer EFTER folk har siddet i deres små stole i biografen og tænkt ... aawww ain't that cute, det der er lidt synd er folk har for travlt med at komme ud af biografen, da vi så den var det kun mine 3 venner og jeg der så den faktiske slutning og ikke den skide holywood slutning alle dem der forlod biografen vil tro den er sluttet med ...

en 6/6 i min bog, og jeg er langt fra fan af genren, blandingen af humor, splatter, action og historie var juuust right ..
Gravatar

#55 Spanner 20 år siden

Helt igennem fed film. Det er glædeligt at se en veldrejet remake.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#56 davenport 20 år siden

DEN VAR FED!
Jeg var i ekstase og er det stadig dagen efter.. Jeg var underholdt og synes at pengene var fantastisk godt givet ud.
5/6 herfra, måske 5½.
Min kæreste startede med at ligge sig tæt op af mig og sige "nej, jeg vil ikke se den alligevel", men blev helt opslugt af den efterhånden.
Det var fedt at se.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#57 läkerol 20 år siden

Hel klart den bedste splatter film jeg nogen sinden har set.. den var for vild... :P
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Gravatar

#58 Hasselguff 20 år siden

Jeg synes filmen var jævnt underholdende men ikke noget ud over det sædvanlige. Som udgangspunkt er genren heller ikke lige min kop te - men skulle jeg vælge, ville jeg foretrække "28 Days Later" af de to film.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#59 filmz-Ulle 20 år siden

En af de eneste typer af film, der kan gøre mig ræd er ZOMBIE-film....hvorfor er de så klamme? Da jeg så "28 Days Later" blev døren låst midt i filmen. Var i biografen denne gang, så dette var ikke nødvendigt denne gang.

Nu var jeg en af de klaphatte, der forlod biografen, da rulleteksterne kom....nogen, der ligger inde med spoiler-materiale?

Ellers en ganske cool film, der får 4 af 6 i min bog. Ville have fået mere, hvis menneskerne ikke var så forfærdelig dumme....nu skal jeg jo ikke afsløre for meget.
Ulle
Gravatar

#60 Spanner 20 år siden

spoiler:

Da de sejer ud på søen finder de et video kamera. Korte klip følger dem derefter hvor de foskellige fing går galt. De løber tør for vand og motoren brænder samme. Endelig når de en ø, men efter ganske kort tid blive alle overmandet af zombier (tilsynetladende).
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: