“Dawn of the Dead” er nok langt fra den mest revolutionerende film, men at bedømme derudfra vil også være at sigte forbi filmens egentlige formål – underholdnigsværdien. Det er nemlig en meget underholdende film som er flere længder bedre end “Resident Evil” og omtrent så veloplagt som 2. del af “From Dusk Till Dawn”.

“Dawn of the Dead” er et anbefalesværdigt selskab hvis man ikke tager denne veloplagte actionfilm for mere end den er, men måske er den heller ikke så overfladisk som man umiddelbart skulle tro.

Og husk at følge med under efterteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 El vez 20 år siden

Eller se #27 :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#62 Spanner 20 år siden

shh

;)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#63 filmz-Soren 20 år siden

Jeg syns den var rigtig fed! Bedre en 28 dage senere, som jeg egentlig også kunne lide.

Der var bare nogle ting jeg ikke syns man fik svar på:

Måske lidt SPOIL her!

.
.
1. I 28 dage så man hvordan virusen blev spredt (forsøg med aber), dette var der ikke noget af i denne, jeg savnede lidt at få af vide hvad der dræbte jordens befolkning.

2. Hvorfor blev kun mennesker ramt? og hvorfor al den kanibalisme? De var jo tilsyneladende ikke intereseret i hunden, som også havde frisk kød. For mig så det mere ud til at de hellere ville formere sig, end at søre friskt kød.

3. Kan disse zombier ikke dø af underernering, som i 28 dage?

END OF SPOILER!!

Men det er måske bare mig der tænker lidt for meget over det :)

Alt i alt syns jeg den var kanon fed, og især helicopter view scenen i starten hvor hun kører bil var fed!

5/6 herfra :)

#64 El vez 20 år siden

*Spoiler*
1. I den originale "Dawn.." får man heller ingen forklaring på hvordan den er opstået, der bliver man også kastet ind i handlingen, omend ikke nær så brat som i den nye.

3. I den originale dør de heller ikke af underernæring, ihvertfald ikke så længe filmen står på.

Jeg synes det er meget charmerende for begge film at de starter og slutter meget åbne, enhver anden film vil, som 28 days later, søge at starte med en forklaring af en art, og slutte af med en definitivt klimaks (som regel en happy end), heldigvis skiller "Dawn.." filmene sig ud på disse punkter.
Gravatar

#65 filmz-Bluhm 20 år siden

# 63: Jeg er helt på linie med dine argumenter, filmen er simpelthen for tynd.
# 64: Jeg synes jo netop ikke, at den nye dawn slutter åbent i kraft af den tidligere nævnte spoiler.
Gravatar

#66 El vez 20 år siden

#65 *spoiler* Hvorfor ikke? Der kan jo sagtens være andre overlevende..
Gravatar

#67 filmz-Bluhm 20 år siden

ok på den måde åben :-) men det gør bare ikke filmen mere interessant. Synes de mange løse ender peger mere på idefattighed end underfundighed.
børnehavebørn havde spottet den fede dame og hvor tager det dem urimeligt lang tid at regne ud, at det er biddet der smitter!!!
Gravatar

#68 filmz-fons 20 år siden

alle jer der påstår de dør af underærnæring burde lige blive i biografen lidt længere tid ...

*SPOILER*

Man ser noget under credits hvad der sker via et håndholdt kamera de finder på båden

-----

STOP MED AT HAVE SÅ TRAVLT - SE HELE FILMEN

-----
Gravatar

#69 El vez 20 år siden

#68 Det er der så ingen der har påstået, derimod nogle der undrede sig over hvorfor det netop ikke var tilfældet i "Dawn..", som det jo var i 28 days later.

Og den med credits er også efterhånden blevet nævnt et par gange.

Stop med at have så travlt, læs hele tråden :)
Gravatar

#70 Spanner 20 år siden

Det er zombier for pokker. De er allerede døde.

I 28 days later er de inficeret med en virus, men stadig i live og kan derfor dø af sult.

Lad være med at tænke så meget over zombiefilm og læn jer tilbage og bliv underholdt.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: