“The Fountain” er absolut ikke en film for alle, og den har fået så blandet respons, at den er umulig at anbefale til nogen specifik målgruppe. Men for tilhængere af udfordrende drama, der inviterer publikum med på filmens rejse i stedet for blot at lade dem bevidne den, er Aranofskys fascinerende værk et must. Uanset, hvad du end måtte synes om filmen, kommer du med garanti til at fundere over den i ugevis, og hvor mange nutidige film kan prale af at have en sådan effekt på sit publikum? Transferet skuffer lidt, men det engelske DD5.1-lydspor imponerer, og dvd’en indeholder også en fremragende dokumentar om filmens tilblivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 icetea 16 år siden

#17

Hehe, er enig med dig i at jeg ikke helt fangede hvad filmen handlede om, og det gjorde jo så at jeg synes den er dårlig.
Gravatar

#22 filmz-Bruce 16 år siden

Glæder mig vildt til at se den! Når man kan få den skide DTS-HD udgave i region A :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#23 Captain Vallo 16 år siden

Det kan siges meget kort:
Fantastisk!

Også én af de bedste film, jeg kan huske at have set ...
Jeg lejede den i aftes, men bliver nok nødt til at købe Blu-Ray versionen idag og se lige se den igen.
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#24 Bohemian 16 år siden

Fantastisk film, som burde være på top 250 på imdb.

Og musikken er genial, kan rigtig godt lide mansells andre scores til andre film
Free in serenity.
Gravatar

#25 akerman 16 år siden

Requiem er en af mine yndlingsfilm, og jeg så derfor enormt frem til denne scifi-film. Men måtte stoppe ca. 1/3 gennem filmen - jeg sad virkelig og tænkte "hvad helvede er det her??" - skuespil, billeder osv var fejlfrit, men historien gav absolut INGEN mening, og kedede mig derfor grænseløst.
Gravatar

#26 filt 16 år siden

#25, også meget fornuftigt at konkludere at historien ikke giver mening, når du kun har oplevet en tredjedel af den.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#27 Kisbye 16 år siden

#26
Jeg fik set det til enden og maa ogsaa indromme at jeg syntes det er en tynd kop the.
Scenografien er da ganske flot, men det er ikke nok til at jeg syntes den var vaerd at bruge tid paa og det er ikke en jeg tror jeg vil se igen.

2/6
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#28 Riqon 16 år siden

#25 - Bare fordi handlingen ikke er kronologisk, er den jo ikke kedelig. Men du har så heller ikke givet den en chance, og så er den vel heller ik meget længere. :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#29 Outbound Sith 16 år siden

#27 Som jeg tidligere har skrevet, så kan jeg godt forstå, hvis der er folk, som ikke kan se det store under i filmen men i stedet synes, at den er noget prætentiøst new age-pladder - eller det, der ligner.

Så jeg har respekt for, at du trang dig selv til at se filmen helt til ende. Det er så bare ærgerligt, at du ikke er enig med mig i, at den er verdens 8. vidunder. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#30 Pytter 16 år siden

Så fik jeg set den! Fantastisk film på niveau på Rumrejsen.
10/10
Hvad skulle vi gøre uden film?

Skriv ny kommentar: