“Godzilla” har en del menneskelige svagheder, men primært masser af monsterstyrke. Det er monstrenes film – vi andre må pænt kigge på, imens en storby med skyskrabere reduceres til et apokalyptisk dukkehus i sammenligning med de brutalt smukke og grumme monstre, som anser menneskeracen for ubetydelige skadedyr i denne omgang monsterlige monster vs. monster.

Se også: Filmz TV møder “Godzilla”-filmholdet!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 T. Nielsen 10 år siden

Enig med Bruno. Det ville blive en kort debat:-)
Baby, it's cold outside
Gravatar

#62 Slettet Bruger [2655341142] 10 år siden

Vi burde lave en poll:

Viser trailere til amerikanske mainstreamfilm for meget af filmen?

Svarmuligheder: Ja

:D
Gravatar

#63 the_paki_don 10 år siden

For mig gav det på en eller anden måde mere mening at sammenligne den med Transformers filmene end med Pacific Rim, da præmisset i Godzilla er mere nær formidlingen i Transformers.

I Transformers er der kræfter udenfor vores kontrol, som vi ikke kan gøre meget opstand mod andet end med vores usle militær og må håbe, at andre væsner lig de onde Decepticons vil hjælpe os og det gør de så i form af Autobots.

I Pacific Rim kæmper menneskene direkte imod monstrene i form af Jaegers, så vi når monstrene i øjenhøjde. Derfor den skelning.

Så med Transformers som sammenligningsgrundlag var jeg meget mere tilfreds med karakter afviklingen i Godzilla, selvom de var "formulariske". De havde ganske enkelt et rigere og mere troværdigt liv end de karakterer i Transformers.

Fair nok, så er Transformers universet også meget mere kitschet i sin præsentation og meget farverigt, men Godzilla i de gamle dage var heller ikke meget anderledes og med den mørke palette brugt i Godzilla anno 2014, så får vi en mere voksen film og det klæder den. Der kan man mærke, at Gareth Edwards er mere voksen end Michael Bay, selvom Edwards er væsentlig yngre. :)

Jeg synes, at det er svært at skabe menneskelige karakterer, der virkelig træder igennem i sådan nogle event film og især når vores hovedkarakter er en soldat, så synes jeg da, at han var meget mere interessant end f.eks. soldaterne i Transformers var eller for den sags skyld, Shia LaBeouf.

Jeg tror, at det også har noget med "soldater karakteren" i det hele taget at gøre. Hvis jeg hurtigt skulle tænke på en person, der trådte frem i sådan en rolle i en sci-fi film som denne, så er Will Smith i Independence Day, den eneste der lige figurerer klart og han har jo også humor og charme som våben. Aaron Taylor-Johnson har det, men måtte ikke bruge det i denne film så det ud til. :D

Jeg var lidt uforløst ift. Godzillas formål. Han bliver beskrevet som et rovdyr og fair nok, det kan være et begreb, der passer lige nu, fordi det jo på nuværende tidspunkt er spekulationer, men Godzilla dræber kun de andre monstre. Han spiser dem ikke.

Jeg prøvede at forklare mine venner, at der måske var nogle andre regler for naturen, da disse dyr levede og Godzillas rolle måske var nærmere som en naturens genoprettelsesknap, snarere end et rovdyr i vores nutidige naturs forstand, men det kunne have været interessant med en forklaring derom. Lige nu synes det bare som om, at han er Moder Naturs udsmider. :)

Som sagt, jeg var fint underholdt og jeg vil gerne se frem til en 2'er, men sommersæsonen skal forhåbentlig byde på mere end en film som Godzilla for, at den ikke kommer til at ligne 2013 sommeren, som var sørgelig. :)

Og bruno - Fed poll! :D
Gravatar

#64 lyspunkt 10 år siden

Jeg ser stort set aldrig trailere eller læser anmeldelser før en film, og det gjorde ikke Godzille mindre skuffende.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#65 iceage 10 år siden

Skal man ikke bare sige den kan ses, og den er alt for sukkersød i the end, jeg syndes den fra 98 har en beder historie og er feder, min mening:0)
iceage
Gravatar

#66 Slettet Bruger [2655341142] 10 år siden

iceage (65) skrev:
Skal man ikke bare sige den kan ses, og den er alt for sukkersød i the end, jeg syndes den fra 98 har en beder historie og er feder, min mening:0)

Din mening er helt forkert, når det kommer til 98-udgaven.
Gravatar

#67 Batsy 10 år siden

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#68 Ericmase 10 år siden

Batsy (67) skrev:
Plottet til den nye Godzilla film forklaret i to billeder.

1. https://24.media.tumblr.com/9c862bc6be98f486de27d9...

2.
https://31.media.tumblr.com/aeaa7d2c14d376915eab70...

lulz :P
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#69 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Ericmase (68) skrev:
Batsy (67) skrev:
Plottet til den nye Godzilla film forklaret i to billeder.

1. https://24.media.tumblr.com/9c862bc6be98f486de27d9...

2.
https://31.media.tumblr.com/aeaa7d2c14d376915eab70...

lulz :P

ha
Doctor Doom. Læger uden grænser!
Gravatar

#70 David Munch 9 år siden

Så fik fruen og jeg set denne film, og da jeg elsker monsterfilm, B-film og alt der i mellem, så havde jeg ganske okay forventninger til den. Men puha da... 3/10..

Magen til elendig filmproduktion skal man da lede længe efter. Jeg tror de negative elementer i denne film er blevet opremset nok i denne tråd.

Positive ting: Effekterne. Og.... Effekterne? Og så blev de ikke engang forløst i den kaliber man kunne håbe på! Transformersfilmene er jo mesterværker i historieskrivning i forhold til denne.

Skriv ny kommentar: