“Godzilla” har en del menneskelige svagheder, men primært masser af monsterstyrke. Det er monstrenes film – vi andre må pænt kigge på, imens en storby med skyskrabere reduceres til et apokalyptisk dukkehus i sammenligning med de brutalt smukke og grumme monstre, som anser menneskeracen for ubetydelige skadedyr i denne omgang monsterlige monster vs. monster.

Se også: Filmz TV møder “Godzilla”-filmholdet!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Elisha 9 år siden

Elizabeth Olsen og Aaron Taylor-Johnson som mand og kone, thats kinda fucked up når de næste år spiller de to søskende quicksilver og scarlet witch i avengers.
Men ok lige nøjagtigt det søskende par har altid været en smule fucked up :)
Gravatar

#2 Driver 9 år siden

Jeg er så en af dem, der ikke vidste, at:

At Cranston i filmen mister sin kone.


Hvorfor skal den slags spoiles i en anmeldelse?!? Jeg vil skåne mig selv for flere spoilers, ved ikke at læse resten af anmeldelsen.

Måske er det bare mig, der ud fra den ene trailer, jeg har set, ikke kunne udvinde, at det ville ske, men det ved jeg så nu. Fedt nok. :/

Sorry, men det var altså malurt i mit bæger, selvom jeg da skal se den alligevel!
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#3 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#2 Hej Driver,

Det sker 2 min. inde i filmen. Hvis det får afgørende, negativ betydning for din filmoplevelse, så send mig en pm med en kopi af din billet-kvittering - så skal jeg personligt refundere. Imens vil jeg trygt opfordre dig til at læse videre :)

Kh.
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 9 år siden

En anmeldelse afslører ofte plottet i en film, og som Morten siger - det foregår ca. 5 min. inde i filmen. En synopsis uden den detalje, ville ikke give meget mening. Nu synes jeg lige vi skal klappe hesten mht. spoilers, grænsen er i min verden lidt længere ude i horisonten end hvad mange brugere herinde giver udtryk for.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 wiseguy 9 år siden

Det med konen ser man jo nærmest i traileren! Til gengæld viser traileren ikke
at Godzilla slås med et andet monster
så det blev jeg lettere irriteret over og stoppede med at læse....
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 9 år siden

Den detalje kan jeg bedre forstå, kan irritere en...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 Driver 9 år siden

I den trailer, jeg så, var det ikke givet, at konen døde. Jeg køber heller ikke din lille tese Lord Beef Jerky. Man kan sagtens lave en anmeldelse uden at fortælle den slags ting. Din påstand, er for letkøbt og et dårligt forsvar af noget, som selvfølgelig burde være undgået.

@ Wiseguy:

Det er ikke alle, der ser en masse trailers til film. Synes ikke, du skal tage for givet, at folk ser trailers.

@ Morten:

Nej, nej. Jeg ville så men bare påpege, at jeg helst så den slags blev undgået. Se det som konstruktiv kritik.

Hvis der skal spoiles, så smid for eftertiden en lille advarsel først. Det gør det så dejligt let, lige at skippe spoiler-delen.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#8 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#7 Helt cool, du er altid velkommen til at kritisere, ville bare understrege, at vi bestemt ikke anmelder for at ødelægge for folk, men at det ikke er muligt - for mig hvert fald - at skrive en vurdering uden bare at ridse op, hvad grundplottet er. Ellers overlades vi til tomme tillægsord i kategorien: fantastisk og mesterværk - det kan ingen bruge til noget.

Men nu vil jeg ikke kapre tråden mere for dem, der bare vil diskutere filmen, så jeg smider sgu lige emnet spoilers på 'Filmz mener'-blokken, så kan vi få den vendt grundigt der - glæder jeg mig til.
Gravatar

#9 T. Nielsen 9 år siden

Jeg synes der spoiles kraftigt, ikke i forbindelse med konen så meget, men med resten af plottet, som jeg intet vidste om gik i den retning det gjorde. Det har også været skjult i de trailers/klip jeg har set. Nuvel, jeg havde set filmen, så det ødelægger intet for mig. Men jeg synes der bliver gået til og lidt over grænsen for at ridse handlingen op.
Baby, it's cold outside
Gravatar

#10 Ispep 9 år siden

Hvorfor også ridse handlingen op? Overflødigt i en anmeldelse.

Skriv ny kommentar: