Til gengæld lider filmen også af nogle af de skavanker, som Shyamalans tidligere film har udvist. I “Signs” lød noget af dialogen mellem familiemedlemmerne ofte utroværdig, og det samme gør sig gældende her. Filmen introducer desuden en komplet overflødig side-historie nær slutningen, og det lykkes den heller ikke at finde helt den rigtige måde at standse fortællingen på.
I hovedrollen som Elliot er Mark Wahlberg hæderlig, mens Zooey Deschanel er en temmelig anonym oplevelse som hans kone. Særligt mindeværdig er dog hverken de eller deres forhold, hvis krise aldrig rigtig bliver interessant. Så var der alligevel betydelig mere substans i familiedramaet i både “Unbreakable” eller “Signs”. Som effektiv og ganske foruroligende B-films underholdning er “The Happening” dog vellykket. I en af filmens mest sort humoristiske øjeblikke lader kameraet os se på, mens et af de hjælpeløse ofre kører sig selv over med en massiv græsslåmaskine. Er det dårlig smag? Uden tvivl, men det er ærlig talt også temmelig underholdende at overvære.
#51 filmz-B|aze 16 år siden
Men ok, kan også være jeg tager fejl. Måske skal jeg se "Manos - hands of fate" igen, der er nok en skjult besked om verdenen vi lever i, et eller ande sted i filmen...
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
#52 filmz-fresch 16 år siden
Det tror jeg de fleste med bare lidt forstand på film kan se.
Jeg tror dem som kan lide denne film, snyder sig selv. jeg har en fornemmelse af at de har sat sig i hovedet fra starten at filmen bare skal være god, og overbeviser dem selv derefter, ligemeget om filmen er noget af det ringeste produceret.
Fair nok. Hvis ens kærlighed til en instruktør er så stor, er det svært at skælde mellem det middelmådige (Signs), og det direkte ringe (The happening)
#53 filmkorn.dk 16 år siden
#54 filmz-NENA-fan 16 år siden
#55 Patriarch 16 år siden
#56 filmz-Manse 16 år siden
#57 dolphinfriendly 16 år siden
Det var ikke fordi jeg forventede en gyser eller noget i den stil, til trods for at der gerne og ofte spilles på tåbelige suspensekonventioner og blodige virkemidler. Jeg forventede en film der som minumum virkede. Tematikken, hvad end det er en latterlig "fy-fy skamme, naturen kommer efter dig hvis du ikke tager dig sammen" eller grinagtigt "vi mennesker går fejl af hverandre, kærlighed fremfor agression, get together right now" hippie crap, er det overraskende dårligt udført. Mark Wahlberg er den dummest professor jeg længe har set, Zooey Deschanel er øretæveindbydende elendig og resten af besætningen er så stift som forstenet knækbrød. Selvmordscenerne er det mest åndssvage horror element jeg nogensinde har set, der er lodret selvmodsigende og retarderet fremstillet.
Shyamalan rammer for alvor bunden med denne produktion, der er endnu værre end "The Village" og "Lady in The Water" og er i min bog nu kommet ind i det fine selskab med Michael Bay, Uwe Boll og Brett Rathner. Ja - det kan være han har for ti år siden lavede den jævne "Signs" og før lavede den brilliante "Unbreakable" og hæderlige "6th Sense". Men nøj hvor han har trukket sit potentiale fluks ud i lokummet.
Det er ikke latterligt, det er tragisk.
1/6 herfra - og så er jeg fandme osse flink.
#58 El vez 16 år siden
Filmen indeholdt nogle fede øjeblikke, men første halvdel bar præg af ringe skuespil og dialog.
#59 David Munch 16 år siden
3/6. Den kunne have været bedre, det var den bare slet ikke.
#60 Corgan 16 år siden
Jeg kan desværre kun melde mig til heksejagten.... den film var virkelig dårlig. Og det er med sorg i hjertet, jeg skriver det. Jeg elsker hans andre film. Jeg kan endda lide "Lady In The Water".
Det eneste positive jeg kan finde i denne film, er scenen hvor folk hopper ud fra tagene. Den er super fed. Den måde de bare går ud over kanten og lader sig falde uden at spjætte med arme og ben, ser bare super fedt ud (altså rent cinematisk).
Af negative ting synes jeg at især Zooey Deschanels skuespil var svagt. Dertil kommer den manglende spænding, den gamle dame, gloryhole, hotdog-manden, effekterne og så ellers bare historien.
Jeg elsker Unbreakable og Sixth Sense, kan rigtigt godt lide The Village, nyder at se Signs og Lady... men denne film mangler alt det som jeg elsker ved hans andre film.