Til gengæld lider filmen også af nogle af de skavanker, som Shyamalans tidligere film har udvist. I “Signs” lød noget af dialogen mellem familiemedlemmerne ofte utroværdig, og det samme gør sig gældende her. Filmen introducer desuden en komplet overflødig side-historie nær slutningen, og det lykkes den heller ikke at finde helt den rigtige måde at standse fortællingen på.

I hovedrollen som Elliot er Mark Wahlberg hæderlig, mens Zooey Deschanel er en temmelig anonym oplevelse som hans kone. Særligt mindeværdig er dog hverken de eller deres forhold, hvis krise aldrig rigtig bliver interessant. Så var der alligevel betydelig mere substans i familiedramaet i både “Unbreakable” eller “Signs”. Som effektiv og ganske foruroligende B-films underholdning er “The Happening” dog vellykket. I en af filmens mest sort humoristiske øjeblikke lader kameraet os se på, mens et af de hjælpeløse ofre kører sig selv over med en massiv græsslåmaskine. Er det dårlig smag? Uden tvivl, men det er ærlig talt også temmelig underholdende at overvære.

Moviola: M. Night Shyamalan – Den uvisse slutning

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Patriarch 16 år siden

Fuldstændig enig med alt hvad du skriver. Men glory holes?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#62 PredatorX 16 år siden

Uden tvivl en af de mest elendige film i nyere tid. 0-1/6. Elendigt skuespil hele vejen rundt. Et "plot tvist" der grænser sig til det grotesk latterlige. Fuldstændigt ulogiske scener og karakterer.

Dog indholder den også nogle af de fedeste scener ever. (Stillads scenen er virkeligt genialt opsat).
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#63 kasper0204 16 år siden

#28 - Enig! Jeg har netop lige set den, og jeg synes den er rigtig god! Jeg elsker alle de andre film, fra M. Night Shyamalans hånd, og denne tilføjes med glæde til samlingen.

Dét der fascinerer mig mest er, hvor forskellige holdninger mennesker kan have - men tak for det, kan man kun sige!
Gravatar

#64 lagoni 16 år siden

Det eneste positive der kan siges om denne film, er at den ikke varer så længe. Latterlig udført historie, utrolig dårligt skuespil, generelt bare dum. De første 5 minutter er dog ikke helt slemme, men de sidste 85 er til grin. 1/6 højst.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#65 Onkel_Axel 16 år siden

enig med ovenstående, synes dog faktisk at
selvmords scenerne er super. Jeg fatter bare ikke pigen i starten og ham den franske gut tilsidst ikke bliver ramt at naturens staf?
Gravatar

#66 Norrah 16 år siden

gør de også, det sker bare i forskelligt tempo. Der er jo en hvis form for random events der kan resultere i at de bliver påvirket i forskelligt tempoer.
At det så er et totalt idiotisk plot, som du ikke behøver analysere fordi det er ligegyldigt, det er noget helt andet.
Gravatar

#67 Tylerdurden 16 år siden

Har hørt (fra vinden i piletræerne) at i stedet et traditionelt twist, har Shayamalan denne gang benyttet sig af en så kaldt: Kvist? :-D
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

Skriv ny kommentar: