At Harrys mest håndgribelige fjende i størstedelen af filmen fremstilles som mere komisk end ond leder også frem til filmens største problem. Selvom konflikten mellem ministeriet og Hogwarts giver Potter-universet en større grad af nuancer hvad angår ondt og godt, ender filmen med mest af alt at føles som et langt mellemspil, før vi kan komme videre til filmseriens egentlige omdrejningspunkt; opgøret mellem Harry og Voldemort som slutningen på “Flammernes pokal” ellers lagde flot op til. Men på trods af det fysiske fravær af Voldemort i det meste af filmen formår “Fønixordenen” dog stadig at behandle Harrys forhold til den mørke herre på en langt dybere og mere skræmmende facon, end nogle af de andre film har formået, og med en meget visuelt flot og medrivende finale bliver “Fønixordenen” alligevel den hidtil mest tilfredsstillende af Potter-filmene.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 The Insider 16 år siden

#50, me too.

Anyhow, gaaaaabbbb... er lige kommet hjem fra Imperial. De første 10 minutter var BLÆNDENDE. Dystert, håndholdt, råt og yderst effektivt. Og så var det ellers bare en gentagelse af de tre første film, dvs. et par timers kedsommelig eksposition og overflødig nonsens, afløst af et påklistret klimaks. Men i det mindste var der et par actionsekvenser undervejs i de første tre film, der holdte dem over vande, men efter de førnævnte minutter skete der intet i halvanden time (jeg dobbelttjekkede uret), altså
indtil de var i rummet med krystalkuglerne og all hell broke loose.


For my money er seriens fjerde del (som jeg mener er fremragende) fortsat den KLART bedste Potter-film. Det er den eneste af filmene, hvor jeg har følt, at noget var på spil, og at der rent faktisk skete noget, i stedet for en masse evindelig snak om at der skal til at ske noget, men hvor intet sker (såsom i Phoenix). Visuelt gennemført, god lyd, forfærdelig ineffektiv musik. Godt skuespil til gengæld, og jeg kunne virkelig godt lide Radcliffe, som tydeligvis har masser af talent. Til gengæld syntes jeg Watson var et konstant irritationsmoment.
War. War never changes.
Gravatar

#52 Patriarch 16 år siden

Don't get me started on the music!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#53 thomas040 16 år siden

#52 jeg syntes faktisk det var ok... jeg ved ikke hvor det der skoske danse musik hørte til henne, men det var da meget spøjst.... og Mrs. Umbridge eller hvad hun hed temaet var da også meget fornøjeligt... ikke john williams, men da ikke en katastrofe?

syntes du?
Failure is a zero out.
Gravatar

#54 Guts 16 år siden

Har desværre ikke set den endnu. Skal dog på torsdag. Er rimelig spændt. Især efter denne tråd.

Ser især frem til effekterne (som en del herinde nævner) og om de lever op til standarden. Skulle danske Ghost ikke have haft en finger med i en del af scenerne??!! Mener de har lavet alle effekterne til scenerne i Room of Requirements (Fornødenhedsrummet...tror jeg det hedder). Glæder mig til at se om de stikker ud....positivt eller negativt.

Smider lige min mening torsdag.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#55 Patriarch 16 år siden

#53

Umbridge temaet var ok.

Men der var flere gange hvor jeg fantaserede om hvad JW havde gjort i 'den og den' scene. Altså steder hvor musikken ikke løftede scenen op til magisk niveau.

Dertil kommer der værste - uanset hvor hæderlig musikken måtte være så er det fuldtsændig katastrofalt at alt det fantastike tematiske materiale som JW har lavet nu er helt væk. F.eks etablerede han i film 2 musik til føniks. Mon ikke det tema havde kunne bruges til føniks ordnen? Så har vi det simple og rørende familie tema fra 3'eren. Det ville også være MEGA brgbart til 5'eren men nej! Og så for slet ikke at tale om Voldemorts tema som også er fortuftet... det er sku' en skændsel.

See - you got me started!!!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#56 thomas040 16 år siden

ahhh..... jeg har ikke set harry potter så meget så jeg har husket alle de temaer john williams har lavet.... men det er jo typisk ham at køre mahler stilen...

øv... set med de briller kan jeg godt se at det er noget lort. det eneste han brugte var hovedtemaet...

han skal forøvrigt også lave musik til den næste "nicholas hopper" hedder han vist... vi må skrive en surt brev! :D
Failure is a zero out.
Gravatar

#57 enfilmnørd 16 år siden

Åh Ja, musikken.
Der var jo ikke meget williams tilbage, som andre også nævner. Musikken var rodet, underlig og alt for anonym, men det ødelagde ikke filmen for mig, og jeg er positiv overfor den, men her bagefter kan det godt irreterer mig, og vil givetvis gøre andet gensyn/høt mere akavet.
Jeg skal ikke havde soundtracet til denne.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#58 thomas040 16 år siden

et sted man kan høre voldemort temaet? og familie temaet? fra williams?
Failure is a zero out.
Gravatar

#59 Patriarch 16 år siden

Har sat to stykker sammen - et langsomt og et mere bombastisk.

www.marcussenmusic.com/voldemort.mp3

Igen - det er ikke fordi temaet i sig selv er noget specielt, eller særlig originalt - men mere det faktum det er helt væk nu efter 3 film.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#60 thomas040 16 år siden

jeg HÅBER satme at det er noget du har grabbet fra soundtracket, og ikke noget du har lavet med dine vienna instruments, for ellers må jeg gå ud og sælge min mor så jeg kan købe det gear!!!!!

bortset fra det, så er det da et super godt tema.... næsten ligeså godt som kejserens i star wars...

mon ikke det kommer igen??
hvad med det der familie tema? og føniksens tema... kom med det... jeg vil høre det! :D
Failure is a zero out.

Skriv ny kommentar: