At Harrys mest håndgribelige fjende i størstedelen af filmen fremstilles som mere komisk end ond leder også frem til filmens største problem. Selvom konflikten mellem ministeriet og Hogwarts giver Potter-universet en større grad af nuancer hvad angår ondt og godt, ender filmen med mest af alt at føles som et langt mellemspil, før vi kan komme videre til filmseriens egentlige omdrejningspunkt; opgøret mellem Harry og Voldemort som slutningen på “Flammernes pokal” ellers lagde flot op til. Men på trods af det fysiske fravær af Voldemort i det meste af filmen formår “Fønixordenen” dog stadig at behandle Harrys forhold til den mørke herre på en langt dybere og mere skræmmende facon, end nogle af de andre film har formået, og med en meget visuelt flot og medrivende finale bliver “Fønixordenen” alligevel den hidtil mest tilfredsstillende af Potter-filmene.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 thomas040 16 år siden

Fandt forøvrigt Hooper, som han hedder og skrev til ham. Så lad være med at slette det link foreløbig.. måske svarer han :)

Failure is a zero out.
Gravatar

#62 Patriarch 16 år siden

Bare rolig - det er fra scoret... :)

Hvis jeg får tid smider jeg de andre op. Anyway - Jeg tror at "re-use" prisen af JW's temaer er så høj at det ikke kan svare sig både at betale royalties for det OG hyre en anden komponist. Derfor vælger man hun hovedtemaet.

Sørgelig.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#63 filt 16 år siden

#59 - 60, der er nu også en melodi mere i Williams' Voldemort Theme, der er mere bombastisk. Den der blandt andet bliver spillet da han springer op fra enhjørningen i den første film. Igen en af Williams genialiteter.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#64 thomas040 16 år siden

nu må vi se om ham hooper svarer... så kan det være vi kan få en afklaring....
Failure is a zero out.
Gravatar

#65 thomas040 16 år siden

hvad skal verden gøre når johnny han dør.... åh suk den ulidelige tanke....
Failure is a zero out.
Gravatar

#66 filt 16 år siden

#65, shhhhh...
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#67 mini_jette 16 år siden

Var inde og se filmen i fredags! Og jeg var SKUFFET...meget endda! Nogle af tingene er helt i top, filmen følger bogen rigtig fint på alle de gode steder, således er min personlige favorit-scene i alle bøgerne meget fint overført til det store lærred...dejligt at se...
Det endelige opgør i ministriet er nøjagtigt så bombastisk som det skulle være... Umbridge, ehm, jeg mangler ord...hun var gyselige, halvvejs igennem filmen var jeg godt på vej til at få spat...på den gode måde..!

Filmen falder for mig sammen i den manglende genbrug af grundliggende elementer fra tidligere film! Hvorfor skal dementorerne re-designes? Og det samme gælder når troldmændende taler sammen via pejse?

Desuden, hvorfor er Kræ (:/ hva er det nu den hedder...) med, når hans vigtigste rolle i bogen ikke bliver udspillet i filmen? (Måske skal det siges jeg HADER de s**** alfer)

Det virker måske som bagateller, og jah, det er det også, men de ting der ikke virker for mig er som fluer...isen bliver spoleret af at have dem til at summe omkring! (Giver det mening?)

Hvor meget det end måtte smerte så kan jeg ikke giver HP5 bedre karakter end 3/6, således når HP slet ikke op på siden af Transformers, som jeg hermed udråber til sommerens biografoplevelse, for moi anyways! Nu er det bare at vente til lørdag så 7. og sidste bog kan blive læst! -Om nogle år er jeg forhåbenligt helt ovre HP-pjattet:D
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#68 filmz-Kadann 16 år siden

#68 -

Jeg har lagt specielt mærke til genbrug af elementer i Harry Potter filmene, primært fordi de har kedet mig - men jeg er helt enig med dig i at det er irriterende at sådan noget ikke genbruges, når man har med en filmserie at gøre.

Det er noget jeg tidligere har snakket med mine kammerater om, at det er overdrevet belastende at når der kommer nyt blod til en filmserie, så skal alle helst sætte deres unikke fingeraftryk på en produktion, så man bruger vanvittigt meget tid på at redesigne nogle ting der allerede er blevet designet én gang og det virker som om at det kun er fordi folk skal have pudset egoet, frem for at holde den oprindelige vision i hævd fra film ét, uanset serien.

Samtidig virker det også som om at man konstant er i et våbenkapløb om hvem der kan lave de mest fantastiske effekter, så man hele tiden forsøger at flytte grænsen for hvad der er lækkert, selvom det ikke nødvendigvis tjener historien.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#69 Patriarch 16 år siden

67-68

Helt enig. Det er lidt i samme dur som musikken. Det er pisse iriterende. Jeg bemærkede også både re-design af dementors or Sirius i pejsen - og jeg er ikke engang stor fan. Mega belastende.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#70 rasser 16 år siden

#67

Jeg har laest at Kreacher oprindeligt ikke var med i manuskriptet, men at Rowling gav et vink med en vognstang om at det var noedvendigt, i forhold til fremtidig kontinuitet. Uuuuh....

Skriv ny kommentar: