“Harry Potter og halvblodsprinsen” er et positivt bidrag til en serie af film, der efter min mening har savnet et frisk pust. Det er underholdning med en blanding af komik og et iøjnefaldende dystert islæt, der tager Potter-universet ud på et andet plan og samtidig holder fast i det oprindelige særegen. Absolut en af sommerens overraskende bedste film, som varmt kan anbefales til enhver, der er blot en smule eventyrlysten.

Læs Filmz’ interview med Bonnie Wright (Ginny Weasley) og Evanna Lynch (Luna Lovegood).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Skeloboy 14 år siden

#10- det var som svar til rasmusv...ment på den måde, at du ikke synes den behandler sit indhold godt. Men udtrykket er vel ment som, at som udgangspunkt kan en film handle om hvad som helst, når som helst, bare det er gjort godt.

Apropos café latté film(fuck, jeg hader cafe latte-udtrykket...og popcornsfilm for den sags skyld...jeg kan lide gode kunstfilm, og jeg drikker ØL...billig, billig;), så er der selvfølgelig alle de nævnte ting, og det tror jeg nu også der er i HP6. Det jeg mente var, at disse film ofte har en meget løsere struktur, nogen gange er øjebliksbilleder uden reel handling, eller ikke kører efter den normale dramaturgiske model...osv...

The Insider (10) skrev:
Og nu taler vi naturligvis igen blot om mit indtryk af filmen :-)

Hehe, det er klart, lidt træls at folk ikke bare kan forstå, at det altid er underforstået....

Edit: ok, lidt en gang vrøvl, men tror meningen er klar...nu vil jeg lave mig en ordentlig kødgryde...
Gravatar

#12 Yoda 14 år siden

#11

... fuck, jeg hader cafe latte-udtrykket...og popcornsfilm for den sags skyld


Det er også udtryk, der er i min hadebog. Disse udtryk beskriver egentlig mere personen, der bruger dem, end selve filmene.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#13 davenport 14 år siden

Siger eliten..... ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#14 davenport 14 år siden

Godt nok en lille charmetrold DR1 Nyhederne havde fundet til at reklamere for HP... Ca. 160 kg. kampso.. Med pointy hat!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#15 evermind 14 år siden

rasmusv (5) skrev:
Det er altså ikke særligt svært at gennemskue det du mener er, at Harry Potter ikke er café latte nok.


Jeg havde ellers sat mig for, at jeg ikke ville skrive nogen indlaeg paa Filmz under min ferie paa Tenerife, men da jeg lige var en tur paa netcafé, fik kigget herind og opdaget, at en film angiveligt "ikke er café latte nok" til The Insider, maatte jeg lige hoere, om du taenker paa den samme The Insider, der gav "Transporter 3" 4/6, "Constantine" 4/6, "Narnia: Prins Caspian" 4/6, "I am Legend" 4/6, "Terminator: Salvation" 4/6, "Wanted" 5/6, "Terminator 2: Judgment Day" 6/6 ... for nu at naevne nogle eksempler? Jeg kan se din pointe: How latte of him ...

Nae, tvaertimod synes jeg netop, at The Insider fremstaar som en anmelder, der nyder lidt af hvert, inklusive en god gang overdreven sommer-action (jeg turde ikke bruge udtrykket popco... eh, nevermind), naar det skal vaere. Han naevner endda selv, at han faktisk syntes, 4'eren var en fin Harry Potter-film blandt mange ellers skuffende af slagsen, og jeg er helt enig med ham i, at det er klart den bedste af dem, og at de andre film i serien faktisk er en ret sloej omgang, uden at jeg dog endnu kan udtale mig om 6'eren.

davenport (14) skrev:
Godt nok en lille charmetrold DR1 Nyhederne havde fundet til at reklamere for HP... Ca. 160 kg. kampso.. Med pointy hat!


Det er saadan noget, der faar mig til at laenges hjem til lille Danmark! Nej pjat, vi har masser af fede tyske badeturister hernede. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#16 MOVIE1000 14 år siden

dejligt at se 5 stjerner håber den lever op til det i forhold til forgængeren. skal ind og se den imorgen så jeg glæder mig virkelig meget nu. vidste ikke om jeg skulle glæde mig til at se den i bio eller vente til den udkommer på dvd da jeg ikke rigtig har fået noget ud af klippene som er blevet vist på nettet. men nu vil jeg ihvertfald glæde mig:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17 davenport 14 år siden

JA evermind.. Hun var right up your alley. - Store mormorarme og en personlig tryllestav, og vel omkring de 23 år. Du ville ha røget på røven af benovelse!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#18 filmzkim 14 år siden

Ja, det er den samme instruktør på 6'eren, som i 5'eren, og jeg mener at 5'eren var klart den svageste i rækken. De eneste der rigtig har tiltalt mig, var 3'eren og 4'eren.
Gravatar

#19 Patriarch 14 år siden

#3

Sådan havde jeg det med den forrige. Havde nok håbet at jeg ikke ville få det sådan med denne.

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#20 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg har indtil videre kun set dem med dansk dub, for min datters skyld. Det er god let adspredelse og et flot tænkt univers. Det siger mig ikke det store, men kan se, at filmene rammer noget hos børn og så har de min velsignelse. Indtil videre kan jeg bedst lide 3'eren, især for den fine "back to the future" illusion, mens 5'eren var en noget tynd kop te. Jeg holder nok mest ved for at se, om ikke Emma Watson smider tøjet snart.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: