“Harry Potter og halvblodsprinsen” er et positivt bidrag til en serie af film, der efter min mening har savnet et frisk pust. Det er underholdning med en blanding af komik og et iøjnefaldende dystert islæt, der tager Potter-universet ud på et andet plan og samtidig holder fast i det oprindelige særegen. Absolut en af sommerens overraskende bedste film, som varmt kan anbefales til enhver, der er blot en smule eventyrlysten.

Læs Filmz’ interview med Bonnie Wright (Ginny Weasley) og Evanna Lynch (Luna Lovegood).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 nielsdb 14 år siden

nu har jeg været inde og se den og er SÅ enig med #3 - mage til tynd tynd underholdning skal man da lede længe efter.

Nu er vi nået til nr.6 i rækken og der skal altså mere til at imponere mig end at se en flyvende kost eller en mand der svæver. Bevares der er da flotte effekter og hele det visuelle univers fungerer også godt - men men men, historien er så uendeligt ligegyldig og der er ingen fremdrift i fortælle måden. Jeg er slet ikke fanget og holdt fast.
Det lugter bestemt af at trække noget i langdrag det hér.

Synes virkelig ikke den kan bære de 2 1/2 time i biografen - jeg kedede mig ihvertfald gevaldigt!

For mig virker det temmeligt meget som om de sidste HP film og specielt denne, udelukkende er lavet til dem der har læst bogen - det gjorde det f.eks. ikke med Ringenes Herre trilogien, der efter min mening var perfekt afstemte iforhold til underholdningsværdi og længde - og jeg har hverken læst Rowling eller Tolkien.
Gravatar

#42 Chili bom bom 14 år siden

# 39 Det er fordi det er en helaftensfilm, så er der ekstra tillæg oveni ;) Men jo det stiger...!



Jeg så filmen igår i Imperial og jeg har ikke læst bøgerne så havde ikke nogle specifikke forventninger. Jeg var helt vild med 4'eren og kan huske jeg synes 5'eren ikke var noget som imponerede mig.

Jeg kunne dog rigtig godt lide denne. På trods af mangel på dybere historie, synes jeg den var yderst underholdene. Humoristisk, lidt romantik og der lå virkelig flot visuelt arbejde bag. Jeg fik desværre en spoiler af de gigantiske af en 'ven' lige inden filmen startede hvilket ødelagde lidt af oplevelsen og spændingen. Det var rigtig ærgerligt. Men jeg nød den nu alligevel og derfor får den 4/6 fra mig. :)
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#43 Patriarch 14 år siden

Så den også igår. Jeg kan godt følge lidt hvad Insider snakker om, at den er lidt på pause, men slet ikke i forhold til den forrige. Jeg synes denne her havde lidt mere fremdrift i historien, var en anelse dybere, og flot lavet. Jeg savner stadig John Williams som dog gradvist bliver mere og mere sandsynlig komponist på de næste film.

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#44 filmz-Kragmose 14 år siden

Bedste i filmserien.
Gravatar

#45 Nicki52 14 år siden

Skal se den i morgen kl. 15:00, så har kun læst bedømmelsen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#46 filmz-Erroneus 14 år siden

Det var for mig en sjov film, fordi selv om den var halvlang, så lagde jeg på intet tidspunkt mærke til det, så blev suget med ind i historien. Dog syntes jeg alt den fokus der skulle være på kæsteriet var et tak for meget, men det er en 4½ ud af 6 i min bog. Det var bestemt ikke den bedste HP film, men den gjorde det godt og var mileskridt foran den sidste, som virkelig føltes som 2 timers spild og rent klart den dårligste HP film sammen hemmelighedernes kammer

Min top 3:
1. Harry Potter og flammernes pokal
2. Harry Potter og fangen fra Azkaban
3. Harry Potter og Halvblodprinsen
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#47 Nicki52 14 år siden

Erroneus (46) skrev:

2. Harry Potter og fangen fra Azkaban

Da jeg for første gang så den film blev jeg skræmt for jeg havde ikke læst bogen der. Men jeg så heller ikke den ordentligt, så læste jeg bogen og så filmen uden at blive skræmt.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#48 MOVIE1000 14 år siden

#47 blev du skræmt?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#49 Ericmase 14 år siden

Framragende film! Det er indtil videre den bedste af filmene! 5/6 stjerner!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#50 MOVIE1000 14 år siden

#49 hvordan fandt du den fremragende jeg fandt en masse ting som jeg personligt synes manglede blandt andet den var ikke så mørk som jeg havde håbet på og der var alt for mange elever på skolen og man så kun lektioner med Schnobbervom.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: