“Harry Potter og halvblodsprinsen” er et positivt bidrag til en serie af film, der efter min mening har savnet et frisk pust. Det er underholdning med en blanding af komik og et iøjnefaldende dystert islæt, der tager Potter-universet ud på et andet plan og samtidig holder fast i det oprindelige særegen. Absolut en af sommerens overraskende bedste film, som varmt kan anbefales til enhver, der er blot en smule eventyrlysten.

Læs Filmz’ interview med Bonnie Wright (Ginny Weasley) og Evanna Lynch (Luna Lovegood).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 nygaardpetersen 14 år siden

#20
Det gør hun ikke i bøgerne, men man har vel altid lov til at håbe :-)

Fedt med 5/6 glæder mig til at se den. En af de bedste bøger.
Gravatar

#22 mortensp2 14 år siden

Har lige været inde og se den og må gøre mig enig med anmeldelsen :D Den er meget bedre end 5'eren og en lille smule bedre end 4'eren, som VAR min yndlings før. Nu har jeg ikke læst bogen, men kender stort set hele handlingen fra min bror. Og med det sagt, synes jeg stadig 6'eren er go', selvom der er nogle ting som den mangler, men jeg gider ikke at bedømme filmen over bogen, så 5/6 herfra :P
Gravatar

#23 filmz-ko_skater 14 år siden

Så har jeg endelig været inde og se den længeventede filmatisering af Harry potter og halvblodsprinsen eller om man kan kalde det en filmatisering ved jeg ikke, for magen til dårlig film er ikke set længe.
Starten er direkte forkert i forhold til bogen, som ellers beskriver den til bravour. dernæst dens mangelfulde fortælling af minderne og horcruxerne. Den mildest talt ringe afslutning som igen er så flot beskrevet er slet ikke med, ingen kamp mellem aurorne og dødsgardisterne OG det at hele den store begravelse slet ikke finder sted i filmen er direkte disprespekt for forfatteren.


Nuvel er den da meget pænt lavet, men uden form for de store magiske tricks!

så alt i alt får den sku kun 2 ud af 5 mulige stjerner og jeg faktisk råde folk til at læse bogen inden de ser filmen så de derved får et indtryk af hvor dårlig den er lavet.

kan virkelig ikke forstå hvordan folk der har læst bøgerne overhovedet kan sige dette er en filmatisering!

nu har jeg selv lige læst bogen, om det er en god ide kan diskuteres, men bøgerne er skrevet så detaljeret og godt at man sagtens ud fra bøgerne ville kunne lave det rigtig og meget bedre i forhold til mange af de tåbelige scener de bruger i denne film, bl.a. starten som er helt hen i vejret, og da harry potter bliver trukket ned i vandet, hvilket han på ingen måde gør i bogen og i filmen var kommer til at fremstå som en dum uvidende dreng.

[spoilertag indsat af red.]
Gravatar

#24 BN 14 år siden

bruce (20) skrev:
Jeg holder nok mest ved for at se, om ikke Emma Watson smider tøjet snart.


nygaardpetersen (21) skrev:
#20
Det gør hun ikke i bøgerne ....



Det er nok fordi Emma Watson ikke er med i bøgerne. ;-)

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 BN 14 år siden

Hmm, hvordan er scenen med Gandalf og balrog'en endt i en Harry Potter-film?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#26 Skeloboy 14 år siden

#23 - ja tak...spoiler-tags for helvede
Gravatar

#27 MOVIE1000 14 år siden

#23 you make me cry:( skal ind og se den idag og har læst bogen er igang med den for anden gang. men det er vidst kun dig som er kommet med dårlig kritik så jeg er stadig lidt positiv:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#28 nygaardpetersen 14 år siden

#24
Good point :-) He He
Gravatar

#29 kasper0204 14 år siden

ko_skater (23) skrev:
nu har jeg selv lige læst bogen, om det er en god ide kan diskuteres


Det lyder umiddelbart som en rigtig dårlig idé, ud fra din anmeldelse ;o)

Så jeg vælger at se filmen først - og forhåbentlig nyde denne til fulde! Så kan jeg læse bogen bagefter, og blive overrasket over dennes kvaliteter, i forhold til filmen! Så får man muligvis noget godt og positivt ud af begge dele.

Lyder det ikke som en bedre plan, end at læse bogen først, for at kunne blive skuffet over, hvor dårlig en filmatisering det muligvis er? ;o)
Gravatar

#30 filmz-ko_skater 14 år siden

kasper0204 (29) skrev:
Det lyder umiddelbart som en rigtig dårlig idé, ud fra din anmeldelse ;o)


men det kan jo bare ikke passe, at en så detaljeret bog ikke kan gengives korrekt.

uden nogen form for klimaks eller anden decideret spænding!

Skriv ny kommentar: