“Harry Potter og halvblodsprinsen” er et positivt bidrag til en serie af film, der efter min mening har savnet et frisk pust. Det er underholdning med en blanding af komik og et iøjnefaldende dystert islæt, der tager Potter-universet ud på et andet plan og samtidig holder fast i det oprindelige særegen. Absolut en af sommerens overraskende bedste film, som varmt kan anbefales til enhver, der er blot en smule eventyrlysten.

Læs Filmz’ interview med Bonnie Wright (Ginny Weasley) og Evanna Lynch (Luna Lovegood).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Ericmase 14 år siden

#50 Synes at de andre Potter-film var en tand kedeliger end denne, men de er jo okay og jeg er ikke helt den store Potter-fan. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#52 Nicki52 14 år siden

Den var mere livlig end de andre. Michael Gambon som før var en sur og bekymret Dumbledore, blev mere Dumbledore-agtig
i den film han skal dø
. For en gang skyld var den meget morsom
fra de hvor han drak heldeliksiren til der hvor han fik mindet fra Horatio(Horace)
. Kunne stadig godt tænke mig at se lidt mere til Hagrid, Luna, Neville og Ginny. Synes ikke jeg så Neville så meget. Kun én enkelt gang. Cho Chang er også på rollelisten, men så hende ikke. Og det med for mange elever, er bare vi ikke er vant til det, da i filmene ikke har været så mange statister før.
Jeg syntes de kan lave den mere dyster, end vi ser på Draco Malfoy, for den var alt for lys i slutningen da han døde, men de sørgende elever fik rørt mig, men hvis den var mere ond ville den havde mig til at slippe en tåre.
***** ud af ****** (5 ud af 6)
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#53 Ericmase 14 år siden

#52 Enig med at den var alt for lys! :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#54 Nicki52 14 år siden

Ericmase (53) skrev:
#52 Enig med at den var alt for lys! :)

Håber syveren bliver mørkere, man ser vist dem Voldemort torturere.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#55 elwood 14 år siden

Kan man ikke bare skrue ned for Brightness? jeg mener det er vel op til den enkel biograf operatør hvor lys eller mørk filmen er ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#56 Michael Andersen 14 år siden

#55 Det gjorde jeg engang: "Far til fire på hjemmebane" var virkelig en dyster film.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#57 elwood 14 år siden

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#58 dewin 14 år siden

davenport (14) skrev:
Godt nok en lille charmetrold DR1 Nyhederne havde fundet til at reklamere for HP... Ca. 160 kg. kampso.. Med pointy hat!


Link?
Gravatar

#59 Nexiz 14 år siden

Jeg var helt paf da jeg kom ud af biografen. Denne film skal på ingen måde ha' 5/6 i min bog.

Er helt enig med dig, hr. Albrechtsen - der skete intet. Der var ingen højdepunkter.. intet klimaks. "Konfrontationen" med Snape til sidst var grinagtig - og kunne ikke lade være med at tænke at det var en dårlig parodi på "I am your father"-scenen fra Empire Strikes Back :D

Nu HAR jeg tilfældigvis læst bøgerne, og jeg forstår ikke
at de har valgt at undlade det de kampe på hele Hogwarts som finder sted mens Death Eaters flygter. Snape dræber Dumbledore og så vader de bare væk - DET ER SGU DA IKKE ET KLIMAKS!


Den får 3/6 fra mig. Og det er udelukkende fordi den havde nogle scener der fik mig til at trække lidt på smilebåndet. I biografen var der to tøser ved siden af mig som grinede stort set hele filmen igennem - det gjorde jeg IKKE. Men Felix Felicis scenen var nu meget underholdende :)
Gravatar

#60 ulrikc 14 år siden

Iøvrigt:
Soundtracket af Nicholas Hooper er rent vand ud af ørerne! Det eneste tema han genbruger fra de tidligere film er det nok så berømte hovedtema, komponeret af John Williams. Ellers er alt hans musik bare med til at illustrere en stemning, lidt ligesom soundtracket til "The Dark Knight". Selv ikke Dumbledore/Fønix-temaet bliver spillet i sidste del af filmen, hvor det ellers ville have været på plads. Håber inderligt at John Williams siger ja til at lave den sidste film.

Skriv ny kommentar: