Som anmelder opfordrer jeg helst alle til at opsøge nye oplevelser, men “Hesten fra Torino” er næppe for alle, og for nogen vil den utvivlsomt virke vanvittigt frustrerende. Andre vil være komplet opslugt af denne bemærkelsesværdige, vanvittige og fuldkommen fascinerende oplevelse, der presser grænserne for, hvad man kan præstere i en film, og hvis sære uafrystelige melankoli bliver siddende, længe efter andre film for længst er glemt. Hvis man ikke er betaget efter den første halve time, bliver man det formentlig aldrig, men hvis man kan falde ind i filmens rytme, er der ikke desto mindre noget spektakulært i vente. Selv sad jeg uroligt i sædet i cirka tyve minutter. Derpå kunne jeg end ikke rokke mit blik væk fra lærredet.
Skriv ny kommentar:
#91 Fellaheen 13 år siden
Kravl tilbage i din hule!
#92 Fellaheen 13 år siden
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1...
#93 BN 13 år siden
Alt i orden - jeg er på et psykedelisk stof lige nu, så det virker næsten transcenderende at se mig selv brugt som negativt eksempel.
#94 Benway 13 år siden
Interessant artikel, der bl.a. henviser til "Hesten fra Torino", og diskuterer præcis, hvorfor nogle film kan virke mere krævende på tilskuerne.
#95 Lord Beef Jerky 13 år siden
Anyway, fuldstændig fantastisk film. Har kun set denne af Tarr, men har købt en boks, der står klar på DVD-hylden. Alt mindre end 6/6 bør udløse massive og spontane masselussinger!
#96 Skeloboy 13 år siden
Den med Man From London, Damnation og Werchmeister?
#97 Antlion 13 år siden
:)
#98 Antlion 13 år siden
Du så filmen på Berlinalen, ikke? Glæd dig til hans tidligere film!
#99 JannikAnd 13 år siden
#100 Skeloboy 13 år siden