Som anmelder opfordrer jeg helst alle til at opsøge nye oplevelser, men “Hesten fra Torino” er næppe for alle, og for nogen vil den utvivlsomt virke vanvittigt frustrerende. Andre vil være komplet opslugt af denne bemærkelsesværdige, vanvittige og fuldkommen fascinerende oplevelse, der presser grænserne for, hvad man kan præstere i en film, og hvis sære uafrystelige melankoli bliver siddende, længe efter andre film for længst er glemt. Hvis man ikke er betaget efter den første halve time, bliver man det formentlig aldrig, men hvis man kan falde ind i filmens rytme, er der ikke desto mindre noget spektakulært i vente. Selv sad jeg uroligt i sædet i cirka tyve minutter. Derpå kunne jeg end ikke rokke mit blik væk fra lærredet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 JannikAnd 13 år siden

Hov! Den var til hertugen :)
Gravatar

#102 Antlion 13 år siden

Skeloboy (100) skrev:
Jeg har set alle hans film undtagen Almanac of Fall og så Hesten

Har du set "Az utolsó hajó"? Det er den eneste af Tarrs film, jeg ikke kan skaffe.

"Almanac of Fall" er mesterlig! Se den!
Gravatar

#103 Skeloboy 13 år siden

#102 - ah, havde selvfølgelig glemt MacBeth og kortfilm...mente spillefilm...

Jeg skal ikke købe mere forløbig, men selvfølgelig er den på listen over film, der skal købes :)
Gravatar

#104 Antlion 13 år siden

"Macbeth", "Utazás az Alföldön" og "Prologue" kan findes på Facets' udgivelse af "Sátántangó", "Hotel Magnezit" kan downloades eller ses på YouTube og "Az utolsó hajó" er som sagt utilgængelig.
Gravatar

#105 BN 13 år siden

Antlion (97) skrev:
:)

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#106 Skeloboy 13 år siden

Antlion (104) skrev:
"Macbeth", "Utazás az Alföldön" og "Prologue" kan findes på Facets' udgivelse af "Sátántangó"

Ja, det har du vist nævnt før. Men har den i forvejen, og har ikke lige lyst til at bruge så mange penge på Facets udgave kun for de film.
Gravatar

#107 Muldgraver 13 år siden

Antlion (102) skrev:
Har du set "Az utolsó hajó"? Det er den eneste af Tarrs film, jeg ikke kan skaffe.

Hvor skaffer du hans tidlige film?
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#108 Antlion 13 år siden

Muldgraver (107) skrev:
Hvor skaffer du hans tidlige film?

Facets har udgivet dem.
Gravatar

#109 Muldgraver 13 år siden

Jovist, men hvor er de til at anskaffe sig? Jeg har et par gange kigget på Amazon, og det uden resultat. Da min power-shopping-verden nu engang er så lille, kunne jeg godt bruge en tipsk horisontudvidelse :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#110 Antlion 13 år siden

#109:

Du bliver nok nødsaget til at bestille dem fra USA.

Link 1
Link 2

Altså 250-300 kroner for fire film. Hvis du bliver snuppet i tolden, kommer du cirka af med det dobbelte.

Skriv ny kommentar: