Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.
Skriv ny kommentar:
#151 Kviesgaard 10 år siden
#152 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Skidt men bedre, tak, nu kan jeg ligge i sengen uden stok.
#153 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Så sandt!
#154 BN 10 år siden
Jeg er vildt imponeret over dine overnaturlige evner, der sætter dig i at konkludere, at jeg er sådan og sådan "i alle forhold". Wow! Det er sandelig godt gået, at du om to bogstaver på en pc-skærm (BN), ja, et menneske, du aldrig har mødt og hvis livsløb og nutidige dagligliv du reelt ikke kender, lige kan smide sådan en karakteristik!
Også flot, at du behændigt ser bort fra, at jeg i mange indlæg har slået til lyd for, at der ingen universelle sandheder findes angående gode og dårlige film, men at alt uden undtagelse beror på smag og behag hos den enkelte - og ikke spor andet.
Se, dét er vist det eneste her, der med unødigt dramatisk overdrivelse kan kaldes "skræmmende"!
#155 Kyllingebenet 10 år siden
#156 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Jeg kan jo netop kun basere det på hvad du skriver. Og diagnosen er utvetydig.
#157 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Man kommer nemt til sidstnævnte
#158 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
- men når DU skriver, at så hoppede DocDoom også på den nye internet trend, så er det ikke fordi du bedømmer det skrevne alene, men fordi du har undersøgt alt om mig og mit liv og kender mine forudsætninger for at skrive som jeg gør? Søg hjælp :-)
#159 BN 10 år siden
Nej, den replik fra mig handlede om Pj som den nye George Lucas, og hvorfor? Fordi du SKREV om PJ som den nye George Lucas. Så din konklusion er temmelig søgt.
Men ved du hvad, herefter nægter jeg at svare på personlige angreb fra dig eller andre. Forummet handler om film.
#160 atmorell 10 år siden