Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.

Se også: Filmz TV: “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark”-galla

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Ispep 10 år siden

Politiken 5/6
Berlingske, JP og Extra Bladet 3/6
Ekko, Cinemazone og BT 4/6

Ikke imponerende, men acceptabelt.
Gravatar

#22 Minetti 10 år siden

Jeg skal se den i aften og glæder mig. Jeg kunne rigtig gode lide den første, så hvis den her er bedre, så kan det kun gå godt.
Gravatar

#23 The Insider 10 år siden

Er en anelse mere begejstret end Andreas, og jeg synes, den er langt bedre end forgængeren, men jeg er stadig langtfra "ecstatic". Til gengæld morede jeg mig kosteligt over den seneste video fra Honest Trailers!

War. War never changes.
Gravatar

#24 Ispep 10 år siden

#23

Haha, ja de er altid lidt morsomme.
Gravatar

#25 BN 10 år siden

Bruno (15) skrev:
Selvom jeg er glad for den første Hobbit-film - skal vi ikke lige vente og se alle tre, før vi dåner af begejstring?


Ispep (16) skrev:
#15

BN behøver ikke se for at vide :0


Øhh, har jeg mon forstået jer ret?

Jeg kopierer Docdooms indlæg, som er negativ på grund af anmeldelsen, men det er kun MIG med min positive omskrivning der "ikke behøver se for at vide" (selvom jeg jo tydeligt angiver, at det "kun" er en FORVENTNING - og ikke en viden - ang. filmen). ...DocDoom på sin side kan derimod GODT vide uden at have set, simpelthen fordi han er negativ?????

Hvorfor stak du ikke replikken ud til HAM, Ispep? ... Eller gælder der en helt anden logik, når det er andre? ;-)
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#26 Slettet Bruger [2137273661] 10 år siden

#25 -

Jeg ser ikke hans indlæg, så.. :)
Gravatar

#27 Ispep 10 år siden

#25

Fordi jeg ikke gider stikke noget op i ham :D
Gravatar

#28 BN 10 år siden

Bruno (26) skrev:
#25 -

Jeg ser ikke hans indlæg, så.. :)


Det forklarer jo en del. :-)

http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#29 BN 10 år siden

Ispep (27) skrev:
#25

Fordi jeg ikke gider stikke noget op i ham :D


Hvorfor ikke? Det er da bedre at han lider af forstoppelse end at han lukker l... ud?

Nah, spøg til side, DocDoom. Din mening om PJ's Hobbit-trilogi er bestemt ikke at sammenligne med l... Din filmsmag derimod .....

Nah, spøg til side, jeg vil ikke sige, at din filmsmag er noget l... Dine indlæg derimod ...

Nah, spøg til side ... jeg vil ikke kalde dine indlæg for l... Din mening om PJ's Hobbit-trilogi derimod ...

Nah, spøg til side ...
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#30 Lord Beef Jerky 10 år siden

BN, du er bare sjovere at prikke til. DocDoom er sjov på en helt anden måde.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: