Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.

Se også: Filmz TV: “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark”-galla

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#171 BN 10 år siden

DocDoom (164) skrev:
Jeg baserer det på iagttagelse af, hvordan du typisk agerer her på sitet.

Det kniber gevaldigt for dig, hva'? Siden du bliver ved. Men det må nødvendigvis gå galt, når man vover sig ud hvor man ikke kan bunde:

Det er og bliver en forrykt påstand, at du udfra "hvordan [jeg] typisk agerer her på sitet", mener at kunne fastslå, at det jeg (ifølge dig) er fuldstændig immun overfor kritik "gælder i alle forhold"!

"i alle forhold"!!! Mon du overhovedet er klar over, hvor omfattende en sådan udtalelse er?

Hvis du virkelig ikke selv kan se det, må du jo være dum. Men det tror jeg ikke på.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#172 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

BN (171) skrev:
Det kniber gevaldigt for dig, hva'? Siden du bliver ved. Men det må nødvendigvis gå galt, når man vover sig ud hvor man ikke kan bunde:

Det er og bliver en forrykt påstand, at du udfra "hvordan [jeg] typisk agerer her på sitet", mener at kunne fastslå, at det jeg (ifølge dig) er fuldstændig immun overfor kritik "gælder i alle forhold"!

"i alle forhold"!!! Mon du overhovedet er klar over, hvor omfattende en sådan udtalelse er?

Hvis du virkelig ikke selv kan se det, må du jo være dum. Men det tror jeg ikke på.

BN jeg synes du skrev, at du ikke ville reagere yderligere? Du har en forunderlig evne til at komme med bastante statusser af den slags, og så ikke stå ved dem. Dér kan du virkelig noget, vi andre ikke kan. Ganske underholdende :-) Hvem der kan bunde, vil jeg ikke være dommer over. ;-D
Doctor Last Warning
Gravatar

#173 BN 10 år siden

#172:

Måske skulle du starte med dig selv og spørge dig selv, hvad der er i vejen med dig, siden du bare ikke kan stoppe. Ja, prøv for en gangs skyld noget nyt, DocDoom: Hold kæft.
Gravatar

#174 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

BN (173) skrev:
#172:

Måske skulle du starte med dig selv og spørge dig selv, hvad der er i vejen med dig, siden du bare ikke kan stoppe. Ja, prøv for en gangs skyld noget nyt, DocDoom: Hold kæft.

Hahaha - det er sgu da min replik! Godt du ikke er gulvlakerer, for du ville altid male dig selv op i et hjørne. ROFL :-D
Doctor Last Warning
Gravatar

#175 Hulemanden 10 år siden

Lige som det er vejledende at finde en anmelder man oftest er enig i, så er det særdeles også vejledende at finde en anmelder man uhyre sjældent er enig med. Så tak for det, Tarantrier.

Selvom "Hobbitten" burde have været filmatiseret først, og dermed bevare noget af spændingen, så forløser Peter Jackson det udmærket, ved at sætte "Hobbitten" mere ind i LOTR-sammenhængen end hvad bogen gør. Heldigvis uden at miste fokus på Bilbo og dværgene.

Så en klar anbefaling af part to, og det er dejligt befriende at hele verden ikke konstant er på spil i hovedfortællingen, men at der også er plads til et mirkokosmos.

4/5.
Gravatar

#176 BN 10 år siden

DocDoom (174) skrev:
BN (173) skrev:
#172:

Hahaha - det er sgu da min replik! Godt du ikke er gulvlakerer, for du ville altid male dig selv op i et hjørne. ROFL :-D

Vi ved alle sammen, at du ikke er i stand til at forsvare udtalelsen om, at jeg "i alle forhold" er immun overfor kritik. Så du skal nok ikke tale for højt om at male sig selv op i et hjørne.

Nu vil jeg gøre det, du er ude af stand til: droppe den her diskussion. Så fortsat god debat med dig selv, DrDum.
Gravatar

#177 Mikkel Abel 10 år siden

Batsy (166) skrev:
men er dog lidt imod det trekants drama mellem 3 personer

Var det ikke mellem fire? ;)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#178 BN 10 år siden

Batsy (166) skrev:
er dog lidt imod det trekants drama mellem 3 personer. Synes det virker en del forceret, især der til sidst krummede jeg lidt med tæerne.

Jeg spejdede længe efter det trekantsdrama (som jeg havde læst om), men det kom aldrig.
Tauriel kunne godt lide Legolas og omvendt, men der var intet i filmen der så meget som antydede at de havde andet end rent venskabelige følelser for hinanden. Derimod havde Tauriel helt klart romantiske følelser for Kili og omvendt. Så man kan vist højst tale om et tokantsdrama. ;-)
Gravatar

#179 David Munch 10 år siden

BN (178) skrev:
Jeg spejdede længe efter det trekantsdrama (som jeg havde læst om), men det kom aldrig.
Tauriel kunne godt lide Legolas og omvendt, men der var intet i filmen der så meget som antydede at de havde andet end rent venskabelige følelser for hinanden. Derimod havde Tauriel helt klart romantiske følelser for Kili og omvendt. Så man kan vist højst tale om et tokantsdrama. ;-)

Halvanden kantsdrama faktisk, den ene var jo dværg.

*Bum bummelum*
Gravatar

#180 BN 10 år siden

David Munch (179) skrev:
Halvanden kantsdrama faktisk, den ene var jo dværg.

*Bum bummelum*

Du har ret. :-)

Skriv ny kommentar: