Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.

Se også: Filmz TV: “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark”-galla

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 LukeStarkiller 10 år siden

Jeg må nu sige at jeg elskede den. :)
Gravatar

#32 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Ispep (20) skrev:
#19

Den var til tider netop decideret plat. Men der menes også noget andet med det - det teknologiske aspekt ved filmen, som er nyere selv om filmen foregår før Alien.


Vand ift. Star Wars, hvor Lucas slet ikke har kunnet styre sig i prequel'erne. :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#33 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Nu slapper i af eller jeg henter min BFG9000
Doctor Last Warning
Gravatar

#34 X&O 10 år siden

Jeg synes vitterligt ikke jeg har læst én eneste anmeldelse af denne film som ikke blev baseret på folks forventninger. Det er som om folk allerede har bestemt sig på forhånd og enten skal de overraskes med The Godfather niveau eller også er det til at lukke op og skide i. Nuvel, det eneste jeg har brug for at vide, er om filmen er bedre end dens forgænger.

Det sjove ved Lucas-sammenligningen er at den er helt ude af proportioner, for 6'eren havde fandeme også mange ringe elementer i sig, som synes at være glemt pga. folks nostalgiske tilgivelse.
Gravatar

#35 coftkohl 10 år siden

#23

Tak for det link ;P, kæft en griner.

On topic, kommer nok til at se filmen i biffen, men er lige som mange andre ikke helt oppe at ringe efter etteren.
Gravatar

#36 Kyllingebenet 10 år siden

Er der allerede gået et år?
Mental striptease..
Gravatar

#37 Ispep 10 år siden

#32

Prometheus var uden tvivl en langt flottere teknisk film end SW-prequels. Det tror jeg ikke mange vil benægte. Måske også med færre pinligheder, men jeg finder dem nogenlunde "lige slemme" faktisk. Dermed også mild underholdende af de måske lidt forkerte årsager :0

#36

Ja... Og endda lidt mere, hvis du kan dit Inception-matematikstykke :0
Gravatar

#38 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Kyllingebenet (36) skrev:
Er der allerede gået et år?


Ja, hvis du trækker et år fra i dag, homme
Doctor Last Warning
Gravatar

#39 BN 10 år siden

Ispep (8) skrev:
#7

Hvor har du de "facts" fra? At del 2 skulle være på højde med LOTR?


Bl.a. herfra, formoder jeg:

Richard Corliss fra TIME Magasine: "Alt i alt er The Desolation of Smaug en flot præstation, der næsten matcher storheden fra Jacksons Lord of the Rings-film."

http://www.filmjournal.com: "Med en tilbage begynder Jacksons Tolkien-film alle at føles som dele af den samme helhed, som etablerer et episk eventyr med mørke temaer om grådighed og World War II-inspirerede trusler mod civilisationen ..... Elementerne klikker fornuftigt sammen i Desolation of Smaug, på en måde som de ikke har gjort siden Eventyret om Ringen."

JoBlo's Movie Emporium: "THE DESOLATION OF SMAUG er en noget nær perfekt blanding af den foregående trilogi, ligesom den serverer Bilbo Baggins' egen fulde historie -"

thewrap.com: "Peter Jackson skaber en medrivende, intens fortsættelse der byder på den samme slags forrygende action - og følelsesmæssige engagement - som gjorde "Rings"-filmene til et kulturfænomen."
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#40 Ispep 10 år siden

#39

Ja joh, enkelte skal skam nok mene dette. Jeg forstod det sådan, at det skulle være den generelle holdning blandt anmeldere. Og det er det ikke, hvis man kigger på oversigten over de samlede anmeldelser på de to trilogier (RT og herhjemme). Læg dertil priser og nomineringer, hvor alle tre LOTR film var nomineret (inkl.for bedste film). Det tror jeg ikke sker med Hobbitten.

Skriv ny kommentar: