Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.
Skriv ny kommentar:
#321 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
Vh. Filmz-teamet
#322 BN 10 år siden
#323 Kyllingebenet 10 år siden
Skrev i mit FØRSTE indlæg, at intet var personligt - det blev personligt, EFTER du kom med endnu en latterlig smøre, INDEN da, var det helt harmløst og upersonligt.
#324 BN 10 år siden
Heller ikke jeg. Derfor ser jeg altid mine favoritfilm, såsom Peter Jacksons Tolkien-filmatiseringer mindst 2-3 gange i biografen. Man lægger mærke til andre ting ved andet gennemsyn og ser flere detaljer. Og man kan bedre fordøje de mange indtryk og bedre sætte ord på og indkredse tingene.
#325 BN 10 år siden
Nå, så er det helt i orden at blive personlig, fordi nogen skriver noget, man finder latterligt? Er dét for dig dagens lektie?
#326 BN 10 år siden
#327 Kyllingebenet 10 år siden
Det er i orden at blive personlig, når personen skriver noget, man finder provokerende. På ét punkt, er vi nok ikke så forskellige. Men nu snakker vi ikke om mig, men om dig, så lad os endelig blive ved emnet - dét behager dig jo så meget.
Fandt forresten denne tråd frem:
http://filmz.dk/forum/tagwall/traaden-til-de-lange...
#328 Kyllingebenet 10 år siden
Så du mener at din alder afspejler din (u)modenhed? Og at du er mere moden end mig, fordi vi er uenige i denne tråd? PS. Jeg elsker, når nogen mener at kunne analysere mennesker, de aldrig har mødt. ... Det er ren Monty Python. ;D
#329 BN 10 år siden
Joh ... men ser du, en nær ven af mig har påpeget følgende problem:
#330 BN 10 år siden
Ja, absolut da. Jeg husker udmærket de dumheder og den umodne indstilling, jeg havde, da jeg var yngre. Og jeg har valgt at tage ved lære af tidligere fejltagelser, i stedet for at gentage dem.
Ærligt talt: Ja. ... Og der findes en del mennesker, der er ældre end mig, og som - på grund af deres livserfaring - har større modenhed end mig. Det er en af livets realiteter, og det er en naturlig ting.
Nej. På grund af din tone og din facon.