Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.
Skriv ny kommentar:
#61 Lord Beef Jerky 10 år siden
#62 Mikkel Abel 10 år siden
#63 Lord Beef Jerky 10 år siden
#64 The Insider 10 år siden
#65 Highland Park 10 år siden
Forslag til menukortet:
Friturestegte Sheloblår
Spaghetti Gollumnese
Hobbit brulée
#66 BN 10 år siden
Dejligt at høre/læse. :-)
Nogle af dine grundtanker svarer meget godt til min egen oplevelse af begge film. Jeg er lige kommet hjem fra en tidlig forestilling og .... ja, min bedømmelse af 'The Desolation of Smaug' smider jeg lige ind i et senere indlæg.
#67 Ispep 10 år siden
En ren 10'er formoder jeg kraftigt :0
#68 BN 10 år siden
Mindede mit indlæg i #66 dig lige om, at du manglede at kommentere Lord Beef Jerkys kommentar i #10? ... Nå, men så gjorde jeg da en smule nytte. ;-D
#69 BN 10 år siden
Jeg forudsiger karakteren 5/10, måske 6/10. :-)
#70 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Hver af disse 12 bliver så delt op i yderligere 12.
Jeg glæder mig mest til den store finale i:
Dragen Smaug Bliver Indlagt på Mavetarmkirurgisk Fordi Bomburs Nøgleben Har Sat Sig Fast I Hans Toldfingertarm.