Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.

Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#191 Highland Park 14 år siden

Audio: On The Score With Hans Zimmer

Jeg aner ikke, om interviewet er spoiler-frit, da jeg ikke vil lytte til det, før jeg har set filmen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#192 thomas040 14 år siden

Første gang jeg bliver nødt til at skrive en kommentar fordi jeg er uenig med anmeldelsen. Det er den mest revolutionære film i filmhistorien, siden star wars og matrix.

6/6 ... ingen tvivl. Den har svagheder, men styrkerne opvejer i overordentlig grad for de få der er.
Failure is a zero out.
Gravatar

#193 jona 14 år siden

The Dark Knight og Inception er begge to overvurderet film. Jo, de begge er skam gode, men ikke "nummer-et-på-imdb.com's-top-250" gode ... Der burde vigtigere film som Schindler's List høre hjemme....

Jeg syntes Inception var bedre end Dark Knight.

5 / 6
Gravatar

#194 Chaui 14 år siden

#193 hvad er det, der gør en film som Schindler's list vigtigere end andre film ?

Så inception igår, og har virkelig meget lyst til at se den igen og igen. Nu har jeg os lige den sidste uge varmet op med gensyn af Shutter Island og Aviator med Dicaprio i hovederollen. Han er for mig en af de bedste skuespilleren pt. og Nolan der har lavet Batman filmene, har formået og lave noget der er endnu bedre. Og er glad for at Hans Zimmer igen står for musikken, utrolig den mand kan ramme så rigtigt hver gang.

Inception formåede at holde mig fanget igennem hele filmen, og den måde hvorpå man kom længere og længere ind forbløffer mig. Ser frem til at se filmen igen og igen på BD.
Gravatar

#195 dunga 14 år siden

Så filmen igår og den gør stadig indtryk på mig...
Nolan får en god idé. Tør lave en film, som det amerikanske publikum ikke er vant til. Samler et fremragende cast, og laver en sanse tour de force med vidunderlig kameraføring og solide Hans Zimmers baggrundmusik.
Den sidste store lange actionsekvens afslører stor talent for klipning, da mange søvnlag skal flettes sammen i filmen.

Afgjort en film der skal ses igen.. Snart....

Di Caprio fylder godt i hovedrollen. Ellen Page viser sikkerhed og autoritet i hendes skuespil.
Gordon - Levitt fungerer godt som den loyale træmand til Di Caprio. Tom Hardy er den komiske sidekick, og han gør det med ironi og charme. ( ham kommer vi til at høre mere til). Gamle Tom Berenger gør det også solidt.. man må sige at Nolan kan få det bedste frem i unge og gamle skuespillere...

5 ud af 6
Gravatar

#196 Lord Beef Jerky 14 år siden

Er det virkelig kun mig der synes, at Ellen Page var den der gjorde det klart bedst i denne film? Jeg er skam meget glad for DiCaprio i det hele taget, men hverken hans rolle eller præstation forekom mig synderligt fantastisk, og især i scenerne med Page, synes jeg at man virkelig kunne mærke, at hun brændte for det her projekt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#197 filmz-gofferoffer 14 år siden

Er der nogen, som skriver, at de synes, Page spiller dårligt? Jeg tror nærmere, at det er hendes rolle i filmen, som bliver kritiseret, da hun udelukkende er der for, at universet kan blive forklaret for publikum - hvilket for mig er fint nok, og jeg synes også, hun spiller glimrende (og jeg hadede Juno, selvom hun var ret så charmerende deri). Til gengæld synes jeg, at Cillian Murphy leverede den absolut bedste præstation, men jeg var også imponeret over Hardy og Gordon-Levitt
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#198 Lord Beef Jerky 14 år siden

#197 Næh, alle nævner blot DiCaprio, Gordon-Levitt og Murphy, så jeg undrede mig sådan set bare. Umiddelbart fandt jeg Gordon-Levitt ret kedelig denne gang... en meget stille præstation.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#199 Conar 14 år siden

5/6 filmen er utrolig flot, med meget flotte slow-motion sekvenser, og vægtløse kampscener. Lyden er også fremragende.

Men synes man kan forudsige handlingen lidt for meget.

Leonardo spiller godt, men er et stykke op til Blood Diamond, som han blev oscar snydt for.

Leonardo er klart den næst-bedste skuespiller i øjeblikket, kun overgået af Robert Downey Jr
Gravatar

#200 tiany 14 år siden

5/6
Man er rigtig godt underholdt hele vejen igennem og skuespillerne gør et godt stykke arbejde.
Den var slet ikke så forvirrende som jeg havde regnet med, efter at have læst enkelte anmeldelser.

Ikke verdens bedste film, men klart årets hidtil bedste imo.
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: