Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.

Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#401 Highland Park 14 år siden

#399: Og for "gine" hvilket stemmer fint overens med afprøvningen og tilpasningen af diverse hjemmestrikkede teorier.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#402 BN 14 år siden

evermind (399) skrev:
Men "enig" er jo et anagram for "igen" ... Hvordan skal vi tolke dét?! :O

Svaret på dette kender du selv, eftersom "igen" er et anagram for "geni". ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#403 evermind 14 år siden

Og "Inge"!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#404 JokerzReality 14 år siden

Jeg ser mange som påstår at Cobb ikke har ringen på til sidst. Jeg har nu set filmen 3 gange, 2 gange i bio og igår havde en bekendt downloadet en cam version, som dog ikke var den værste kvalitet. Jeg bedte ham om at slå på pause der hvor Cobb giver sit Pas til kontrolløren, og så så jeg sørme en ring på Cobbs finger.

Er der lavet flere forskellige versioner eller tager de fleste folk fejl når de siger de ingen ring ser. For jeg er ikke et sekund i tvivl om at der var en ring på den finger, på cam versionen ihvertfald, kan ikke huske det fra biografen
Gravatar

#405 filmz-Bruce 14 år siden

#399 Så vidt jeg kan se det, er der flere måder! Er udråbstegnet til sidst en totem, en snurretop og det, at man ikke skriver med kursiv må tolkes, at det er en drøm, at snurretoppen IKKE falder! Det giver mening. Så er "igen" en repræsentation for drømmen, hvor børnene, repræsenteret via det lille "e" er små. Ordet "Enig" er omvendt virkeligheden, hvor børnene er blevet store ... "E". Men omvendt får everminds quote i kursiv, snurretoppen til at falde. Jeg vil tro, at Mals totem, er en mega dildo af stål. Hun vil aldrig slæbe rundt på en sådan i den rigtige verden, så når hun er i en drøm og går rundt med den, så ved hun, at hun sover. Saito laver faktisk et telefon opkald til en ven i lufthaven, som ikke scanner Di Caprios taske efter Mals totem, fordi det ville skabe et stort postyr.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#406 filmz-ab 14 år siden

BN:

Jeg har altid undret mig en smule over Saito's hjælp. Men i så fald hjælper han Cobb kun igennem kontrollen. Så uanset hvad, så er problemerne ikke løst for Cobb på længere sigt.

Der er ikke lavet flere versioner. Men jeg vil da holde øje med den scene ved kontrollen, næste gang jeg ser filmen. Men det du siger er; slutningen er en drøm - ud fra, at han har ringen på?
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#407 BN 14 år siden

a@babo (406) skrev:
Jeg har altid undret mig en smule over Saito's hjælp.

"Altid"? ... hehe

a@babo (406) skrev:
uanset hvad, så er problemerne ikke løst for Cobb på længere sigt.

Der skal ihvertfald noget mere omfattende til end det, som man lige umiddelbart kan forestille sig, at en gangsterboss har magt og indflydelse nok til at gennemtrumfe.
Gravatar

#408 arvid 14 år siden

Cobb støtter vel også op om Nolans åbne slutning, ved slet ikke at interesse sig for om Snurretoppen vælter eller ej i slutscenen?
Gravatar

#409 BN 14 år siden

arvid (408) skrev:
Cobb støtter vel også op om Nolans åbne slutning, ved slet ikke at interesse sig for om Snurretoppen vælter eller ej i slutscenen?

Ikke nødvendigvis. Det kan også være fordi han er så sikker i sin sag, at han ikke behøver at se efter på samme paranoide vis som han har gjort i tidligere tider, hvor han var en skyldplaget mand. Det skal nok netop forestille, at han får afklaret tingene tilsidst - altså i scenen fra Limbo, hvor han har den sidste samtale med sin kone.
Gravatar

#410 elwood 14 år siden

Btw. jeg tror snart Mindheist har overhalet numret fra Requim for a dream, med hensyn til skamløs misbrug, hvertfald hvis man kigger på amatørene, damm der er mange som lige skal lave en mindheist trailer 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: