Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.
Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.
Skriv ny kommentar:
#441 BN 14 år siden
Du har set den hele 5 gange siden premieren? ... Hmm ... der er da vist nogle der har mange penge og meget tid, hva'? ;-D
Det er kun sket én gang i mit liv at jeg har set en film tilnærmelsesvis så mange gange indenfor så kort tid, nemlig da 'The Return of the King' lige var begyndt at gå i biografen, og da var det simpelthen kun fordi jeg manglede et tørt og varmt sted at opholde mig. (Don't ask why!) Jeg så således filmen 3 gange i løbet af 1½ døgn.
Jeg har kun set 'Inception' én gang, omend jeg da gerne vil gense den, mens den endnu går i biografen - jeg tror bare ikke, at jeg når det, bl.a. fordi vi også skal se 'Toy Story 3'.
#442 BN 14 år siden
#443 filmz-ab 14 år siden
Fanboy'isme længe leve :-) Det skal jo "vedligeholdes" :-)
Men ellers ramte du plet. Jeg har lige pt. meget tid, vel derfor jeg forurener filmz dagligt :-) (finanskrisen har desuden været lidt ond mod mig mht job, men det lysner nu). Og jeg har altid penge til en biograftur, og film generelt - er ikke nærrig hvad det angår. Det er jo min passion. Og så er Inception en film, vi sjældent får, og den type jeg elsker højt, så.. Meeen nu må jeg komme i hold. Det er lidt pinligt at fortælle vennerne hvor mange gange man har set samme film, det forstår de jo ikke :-) Min tidligere rekord er 5 gange (TDk - ja, tænk engang :-)). Men er det ikke The Insider herfra, der har rekorden på 9 gange (star trek)?
#444 BN 14 år siden
Velkommen i klubben! (Og nej, denne gang har jeg ikke fundet en forening på nettet!)
That's because they don't know the power of the dark side!
Det skulle ikke undre mig! ;-)
#445 filmz-Claudius 14 år siden
Damn, jeg er bagud - jeg har kun set den tre gange :)
@ Bony (#438) og Thomsen (439)
Tak for jeres kommentarer. Det er rart at vide, at nogen ikke bare læser men også værdsætter mine indlæg. Når man intet hører, man man godt frygte, man bare skriver til væggen. Og "Inception" er i høj grad en film, der indbyder til flere gennemsyn og varierende fortolkninger.
Jeg må vist hellere tie helt stille med, hvor mange gange jeg så "Fellowship of the Ring" og "The Dark Knight" i sin tid... Ups, jeg skriver stadig ;)
#446 jessup 14 år siden
#447 wimmie 14 år siden
Jeg kunne godt finde på at nuppe Inception i biografen igen hvis den stadig går der når vi kommer til New York - mon ikke der er en biograf der slår BioCity i Odense? ;)
#448 BN 14 år siden
Hehe ... Bare rolig, jeg skal nok lade være at forsøge at presse et svar ud af dig.
;-)
#449 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#450 filmz-ab 14 år siden
kom så igang, makker :-)
Så, du er stadig klubløs :-)