Harrison Ford er dog i sit es som den alderstyngede Indiana Jones, og hans spil overfor Shia LaBeoufs motorcykelknægt Mutt er en af filmens helt store forcer. Her ser man på vittig vis en slags gentagelse af far-søn-forholdet fra “Indiana Jones og det sidste korstog”, nu blot med Henry Jr. som senior. Også Karen Allen er et ømt gensyn som Indys tidligere udkårne, Marion Ravenwood, selvom hun gives alt for lidt tid på lærredet til, at de tos baggrund og spændingerne imellem dem når at udforskes ordentligt.
Som nostalgisk fryd for øjet er “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige” en herlig rutsjebanetur gennem velkendte landskaber og farverige persongallerier. Action og humor er stadig fermt ekspederet, men der mangler lidt det overskydende glimt i øjet til, at filmen for alvor kommer op på siden af de tre forrige eventyr. Måske er filmen bare løbet fra tiden og ikke omvendt?
#211 Kalle Ferm 16 år siden
#212 Patriarch 16 år siden
#213 filmz-stente 16 år siden
2/6.
#214 filmz-Scarface 16 år siden
Jeg var imponeret over filmen. Der var tre ting, der overraskede mig:
- Filmen var den anden eller tredje bedste i serien.
- Harrison Ford ER Indy
- Shia LaBeouf var bedre end nogensinde, og har bevist over for mig, at han sagtens kan bære en film alene.
5/6
#215 wimmie 16 år siden
Ellers synes jeg den var ganske underholdende, og jeg synes slet ikke at slutningen var så malplaceret som folk siger.
4/6
#216 elwood 16 år siden
what?
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#217 Bohemian 16 år siden
Er det et billede fra optagelserne til 5'eren ?
#218 elwood 16 år siden
#219 Bohemian 16 år siden
#220 elwood 16 år siden
Slime
Harrison Ford tager det sku med Bravour må man sige 8-)