Harrison Ford er dog i sit es som den alderstyngede Indiana Jones, og hans spil overfor Shia LaBeoufs motorcykelknægt Mutt er en af filmens helt store forcer. Her ser man på vittig vis en slags gentagelse af far-søn-forholdet fra “Indiana Jones og det sidste korstog”, nu blot med Henry Jr. som senior. Også Karen Allen er et ømt gensyn som Indys tidligere udkårne, Marion Ravenwood, selvom hun gives alt for lidt tid på lærredet til, at de tos baggrund og spændingerne imellem dem når at udforskes ordentligt.
Som nostalgisk fryd for øjet er “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige” en herlig rutsjebanetur gennem velkendte landskaber og farverige persongallerier. Action og humor er stadig fermt ekspederet, men der mangler lidt det overskydende glimt i øjet til, at filmen for alvor kommer op på siden af de tre forrige eventyr. Måske er filmen bare løbet fra tiden og ikke omvendt?
#231 davenport 16 år siden
Og det var flot at de ikke savlede rundt i billedet af Denholm Elliot; meget respektfuldt. Connery er dog stadig i live.
Jeg er stadig oppe at køre over en aldeles vellykket 4er, og jeg fatter slet ikke kritikken.
Det hele fungerede bare for mig, og vi havde endda dårlige pladser.
Og lyden... drooool! Der var satme knald på!
Det var fedt at være 12 år igen!
#232 Patriarch 16 år siden
Vil du ikke medgive at følgende var dårlig stil:
- CGI myrer der opføre sig som noget fra The Mummy
- Karen Allen der køre ud over en skrænt for nænsomt at blive sænket ned i vandet.
Den slags kunne jeg godt have været foruden.
#233 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#234 davenport 16 år siden
(Måske fordi mit smil gik helt op i øjnene ;))
#235 Patriarch 16 år siden
Ok. Bare jeg havde det sådan. Jeg er kæmpe fan af filmene og sad også og storsmilede ind i mellem... Men de scener var jeg sku' ked af. De afviger for meget fra den tone og stil de andre film lagde an.
#236 filmz-Bruce 16 år siden
#237 Michael Andersen 16 år siden
#238 filmz-Bruce 16 år siden
Det var fedt at være 12 år igen! :)
#239 davenport 16 år siden
Dy dy dy dyyy, dy dy dyyyy, dy dy dy dyyy, dy dy dy dy dy dy (etc)
(Indy theme)
;)
#240 filmz-Bruce 16 år siden
Daar daar daar daaaaaar, daar daar daaaaaaar, daar daar daar DAAAAAAAAAAR, daar daar daaaaar daaaaar daaaaaaaaar - repeat chorus :)