Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.
Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.
#91 azathoth 21 år siden
#92 commy 21 år siden
#93 El vez 21 år siden
Jeg lagde ikke selv mærke til det, men det kunne være derfor..
#94 Spanner 21 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#95 trekster 21 år siden
#96 filmz-m-lotr 21 år siden
#97 El vez 21 år siden
#98 filmz-Soren 21 år siden
Om Sort/hvid scenerne er censur eller kunst rager mig egentlig, da jeg syns det så fedt ud.
Kan godt huske at musikken i filmen var fed, men har kun hørt "bang, bang" siden jeg så filmen, så jeg tænkte om det er et af de bedste eller dårligtste numre på "OST'en" :P
//Soren
......
#99 El vez 21 år siden
Der er også andre flotte sange og en par ret mystiske, selvfølgelig blandet med lidt dialog fra filmen, som på de andre Tarantinosoundtracks.
Du kan jo hoppe i en pladebutik og lytte en gang, så skulle du ret hurtigt få en ide om, om det er noget for dig eller ej :)
#100 filmz-vassago 21 år siden
"From Man To Man" - Ennio Morricone (fra filmen "Death Rides A Horse")
"Truck Turner" - Isaac Hayes
"Kaifuku Suru Kizu" - (fra filmen "All About Lily Chou-Chou")
"Long Day of Vengeance" - Armando Trovaioli
"7 Notes in Black" - Vince Tempera (fra filmen "The Psychic")