Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.

Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 azathoth 21 år siden

Jeg har allerede skrevet at jeg ikke tror på det de siger... det er lettere og mindre pinligt at sige "jamen det er et bevidst og kunstnerisk valg, ih hvor er vi gode!" end at sige "jamen vi blev bitchslapped af MPAA så vi var nød til at gøre det sort/hvid, øv altså nu er vi sure!" ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#92 commy 21 år siden

nu i har snakket om sort/hvid scenen, er der så nogen der har en ide til hvorfor musikken stoppe brat, da Uma kommer hen til Buck's bil inde på hospitalet?
Gravatar

#93 El vez 21 år siden

For at understrege det tragikomiske i at hun ikke kan bruge sine ben ? Når musikken stopper kommer man automatisk til at fokusere en anelse mere på det visuelle.

Jeg lagde ikke selv mærke til det, men det kunne være derfor..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#94 Spanner 21 år siden

Jeg lagde tydeligt mærke til det. Umiddelbart virker det på mig som en tilsigtet fejl.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#95 trekster 21 år siden

Det er da helt klart ikke en fejl. Det er bevidst. Mange af de gamle 70'er film, som Tarantino tydeligvis er inspireret af, har de samme finurligheder med musikken. Jeg så det ikke som andet hvert fald. :)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#96 filmz-m-lotr 21 år siden

Jeg har lige været inde og se den... En KÆMPE skuffelse!!! Der var nogle unødvendige og urealistiske blod scener..! Der var absolut ingen handling overhovedet. Xtrem vold kan godt være underholdene og den underholder skam også. Min vurdering ville være 2/6 kameraer!
Martin Myssen
Gravatar

#97 El vez 21 år siden

lol
Gravatar

#98 filmz-Soren 21 år siden

Syns stadig den er for fed, og glæder mig til at se den igen..
Om Sort/hvid scenerne er censur eller kunst rager mig egentlig, da jeg syns det så fedt ud.
Kan godt huske at musikken i filmen var fed, men har kun hørt "bang, bang" siden jeg så filmen, så jeg tænkte om det er et af de bedste eller dårligtste numre på "OST'en" :P

//Soren

#99 El vez 21 år siden

"bang bang" og "Battle without honor and humanity" (den der bliver spillet da man ser O Ren og hendes slæng komme gående - den blev også brugt i traileren) er de to fedeste sange efter min mening - dem kan jeg høre igen og igen :)

Der er også andre flotte sange og en par ret mystiske, selvfølgelig blandet med lidt dialog fra filmen, som på de andre Tarantinosoundtracks.

Du kan jo hoppe i en pladebutik og lytte en gang, så skulle du ret hurtigt få en ide om, om det er noget for dig eller ej :)
Gravatar

#100 filmz-vassago 21 år siden

Nogle af de allerfedeste numre er ikke med på cd'en :) - totalt nedtur...

"From Man To Man" - Ennio Morricone (fra filmen "Death Rides A Horse")
"Truck Turner" - Isaac Hayes
"Kaifuku Suru Kizu" - (fra filmen "All About Lily Chou-Chou")
"Long Day of Vengeance" - Armando Trovaioli
"7 Notes in Black" - Vince Tempera (fra filmen "The Psychic")
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: