Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.

Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 azathoth 21 år siden

Udover de to El Vez nævner synes jeg faktisk også at "The Grand Duel" og "Don't Let Me Be Misunderstood" (primært musikken) og "Flower of Carnage" er temmelig fede.

Ahr fuck, hele soundtracket er for fedt... af en eller anden grund passer det hele bare rigtig godt sammen, selvom det er et totalt miskmask af forskellige musikgenrer, dialog og sfx.

Køb det! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#102 El vez 21 år siden

Jah, det lykkes ham gang på gang at stykke geniale soundtracks sammen. Little Green Bag og alle de andre gode er stadig blandt mine favoritsange.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#103 azathoth 21 år siden

Jep... jeg havde sgu aldrig forestillet mig jeg sku sidde og høre Georg Zamfir og så endda nyde det... se hvad Kill Bill og QT har gjort ved mig!! :D
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#104 Skobbolop 21 år siden

nu se... den sang der kører når hun møder Lucy ude i sneen.. den er jo PISSE vild..

hmm.. så filmen her til aften og jeg må sige jeg var en smule skuffet. selve filmen er pisse fed, ingen tvivl om dette, men det giver da absolut INGEN mening at dele filmen op i 2.. hva FANDEN har de dog gang i?.. det føltes jo som en ½ time....

det virkede som det kun var en i indledning vi så i volume 1.. tsk tsk tsk siger jeg bare.. der manglede lige 2 timer..

men ellers pisse fed film..

#105 El vez 21 år siden

Jah, der er helt sikkert lagt i ovnen til marathon bif- eller filmaften når 2'eren kommer!

...aza detder zamfir nummer lyder som noget der er skrevet efter han har røget en ordentlig koger - men hey, det skal der også være plads til :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#106 filmz-Plimmer 21 år siden

Jeg tror for de "almindelige" bio seere så er vol 1 den helt rigtige længde, men jeg har hørt fra flere af at de var ved at have set nok Kung-Fu for en aften på det tidspunkt. Vi andre kan jo så bare glæde os til vi har dvd boksen, så den kan ses i den fulde længde. :)
Famous last words: What duck?
Gravatar

#107 Spanner 21 år siden

Jeg håber at QT tager sig sammen og laver det en ucensureret udgivelse.

Det skulle ikke undre mig om den ucensorerede version kommer på en helt 4. DVD udgivelse.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#108 filmz-vassago 21 år siden

Som de bliver nød til at dele til 4 film :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#109 Skobbolop 21 år siden

hmm.. "don't let me be misunderstood" er virkelig fed..

nogen der ved hvad den sang hedder, hvor en dame nynner sådan en herlig melodi?..den optræder vist 2 gange i filmen... synes ikke rigtig jeg kan finde det på soundtracket..

#110 commy 21 år siden

Track #4 (Twisted Nerve - Bernard Hermann)

Skriv ny kommentar: