Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).

“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#121 filmz-jilted ace 18 år siden

Men udover et par små skønhedsfejl, er det sku en dejlig film.... Labbede den i mig, mums mums!!
Gravatar

#122 filmz-kant 18 år siden

syns den seene med kong og ann på isen er elendigt lavet, jeg startede næsten med at tude, så dårligt var det lavet

men næsten alt andet var bedste jeg har set i mit liv
-------------------
Vildt!
-------------------
Gravatar

#123 filmz-Cyberdog 18 år siden

Det fremgår naturligtvis ret hurtigt at Ann er en skuespiller der må søge lykken i det forjættede land - og næsten - næsten er ligeved at blive 'Bakkesangerinde' eller hvad det nu hed på den tid...

Hvad er King Kong: Det synes at være unødvendigt at give en dybere forklaring end den vi får i filmen.
En ensom 8 meter høj gorilla - sandsynligvis den sidste af sin art på øen.

Hvad er forholdet mellem dem: Det bruger filmen de sidste 2 timer på at forklare - og dette endda ret grundigt.

Jovist - du har ret - men jeg ville ikke bryde mig om at filmen startede på øen...
Jeg synes det er helt fint at vi holdes lidt på pinebænken den første time - og helt fint med mig at Jackson opbygger Jack Blacks karakter som værende afstumpet - kold, pengefikseret og succesliderlig!

Jeg har ikke glemt Jurrasic PArk - og slet ikke at den har 12 år på bagen.
Jeg var selv i USA lige da den havde premiere og husker stadigt at jeg så den 3-4 gange i henholdsvis Los Angeles og New York samt 2 gange efterfølgende på New Zealand - og jeg var naturligtvis blæst væk af de overdådige effekter!
Nu er vi bare 12 år længere fremme i tiden - og tiden har indhentet JP - og nu glæder jeg mig over at denne film har revet mig omkuld - nøjagtigt som JP gjorde det i sin tid.
Jeg er ikke blind for at JP er/var en milepæl - dengang!
Men nu er det altså bare KK - og effekterne er vildere - flottere og langt mere helstøbte I M O!
Idag er JP stadigt flot - uha jo jo!! - Men den kan ikke måle sig med KK

Om 10 år vil jeg sikkert give KK samme 'overhaling' som JP fik i ovennævnte indlæg - og når det sker vil jeg sgu glæde mig over at ha fået endnu en fed oplevelse! :)

Om det ligger i navnet at Scull Island er et farligt sted?
Hmmmm - jeg har det sgu lidt på samme måde når folk omtaler Djævleøen.... brrrrrrr - uhhhh!
Det lyder også farligt .....

Blink blik :)

Yeahh - I do get around.....

Samlingen:
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
Gravatar

#124 wiseguy 18 år siden

Så den i går aftes og jeg blev desværre skuffet :o(
Mit førstehåndindtryk er, at filmen er halvkedelig og mine forventninger til hr. Jackson efter LOTR har nok været alt for høje.
Naomi Watts er endnu engang fremragende - den kvinde er skøn og hun er har hermed slået Kidman af pinden som min yndlings skuespillerinde.
Filmen er da flot (med de mangler på CGI-siden, som er nævnt så rigeligt) og til tider fungerer den rigtig godt. Jeg var især vild med scenerne med de indfødte og slutsekvensen.
Men det korte og lange er, at den på ingen måde levede op til mine forventninger - den er jo også pustet op til det helt store af stort set alle anmeldere.
Jeg er vokset op med 1976 udgaven, som jeg har set et hav af gange og egnetlig finder ganske udemærket. Det er klart, at 2005 versionen er meget flottere, men 1976 versionen er efer min mening mere underholdende.

Filmens handling er til 3/6 men jeg kyler en stjerne oven i hatten for Watts, Black og Kong 4/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#125 filmz-712 18 år siden

9/10

Visse scener føler jeg er lige i overkanten, men ellers nyder jeg når Jackson tager sin tid til at fortælle historien. CGI'en er ikke perfekt alle steder, men det er faktisk de to eneste kritik punkter jeg kan finde.
Gravatar

#126 filmz-sanjo 18 år siden

Kan ikke være mere enig.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#127 Bobby Singer 18 år siden

Jeg var inde og se filmen for 2 dage siden, jeg kan ikke sige så meget andet end FANTATISK. Jeg havde egentlig ikke de store forventninger til den, men jo korterer tid der var til at jeg skulle se filmen, jo mere spændt bliv jeg.
Men grunden til at jeg ikke havde de store forventninger til den, var fordi at jeg ikke, havde valgt at følge med i alt det som var lagt ud på internettet, så jeg vidste ikke hvad jeg skulle forvente af den, selv om det næsten er umuligt at blive skuffet ovre den her film.
Jeg havde heller ikke noget problem med filmens længde, de 3 timer forsvandt hurtigt, synes jeg ihvertfald.
Angående den oscar som weta workshop er nomineret for, som bedste special effects synes jeg helt klart de skal vinde, det har de sgu fortjent, alene på arbejdet med king kong.
Men nu lyder det hele jo meget godt, men helt perfekt er den nu heller ikke.
Ligesom #125 skrev, så bliver det lige i overkanten, i nogle scener synes jeg.
Men udover det så vil jeg sige, at det her er en af årests bedste film. Så god er den.

Det bliver til 5 STORE STJERNER ud af 6. 5/6
Idjit
Gravatar

#128 gi-jones 18 år siden

Mit tip er nu at der ryger mindst en lille håndfuld oscars afsted til den her baby. Og bedste film ville ikke overraske mig.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#129 filmz-Kadann 18 år siden

#128 -

De tekniske Oscars ville ikke overraske mig, men bedste film ville helt sikkert overraske mig en del.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#130 filmz-zenition 18 år siden

Jeg var inde og se denne pragtfulde film med Kæresten så sent som idag, og jeg kan ikke sige andet end at den er storartet. Peter Jackson formår endnu en gang at vise hvilken storslået instruktør han er, med et pragteksemplar af en film.
Jeg må give Benway ret i at Jack Black spiller rollen som den excentriske instruktør, fænomenalt.

6/6 herfra.

Skriv ny kommentar: