Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).
“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.
#131 BN 18 år siden
Jeg fatter ikke dem der siger, effekterne er dårlige, f.eks. i brontosaur-jagten. (Hmm, fik jeg nævnt den rigtige type øgler??) De er da mesterlige, det er noget af det vildeste jeg nogensinde har set og hold da fast hvor er det flot og overbevisende lavet.
#132 filmz-712 18 år siden
#133 filmz-wood 18 år siden
#134 filmz-deathbymonkeys 18 år siden
Peter Jackson får helt sikkert ikke en oscar for bedste film næste år, det vil jeg æde alt mit tøj i klædeskabet på.
#135 ks 18 år siden
Først og fremmest er King Kong slet ikke helstøbt nok til at være oscarværdig, og endnu vigtigere har Peter Jackson vundet for nylig og det er jo ingen hemmelighed, at man sjældent får to tunge oscars særlig hurtigt efter hinanden. Oscars er ligeså meget politik som generelt filmværdi.
#136 pulse83 18 år siden
#137 ks 18 år siden
#138 filmz-gimleno1 18 år siden
#139 ks 18 år siden
#140 filmz-gimleno1 18 år siden