Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).

“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#171 gi-jones 18 år siden

Han ryster hende også på en meget karakteristisk måde lige inden hun hakker ham med halskæden. Sådan lidt dominerende. Tror ikke man kan overleve den behandling ret længe. Min egen personlige fortolkning er, at han ryster dem til døde, uden egentlig at ville noget ondt.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#172 Martindan 18 år siden

#169 - ja.... more or less.
for cryin' out loud......
Gravatar

#173 BN 18 år siden

min teori er at han bruger dem som en godbid. Lidt saftigt kød oveni alle grøntsagerne. slurp
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#174 kill the bills 18 år siden

Tror jeg bestemt ikke. Da han havde Ann vidste han jo heller ingen tegn på, at han ville æde hende, bare have noget selvskab. Jeg tror han er så ensom, at han bare venter på at de indfødte slår på klokken så han kan få en kort følelse af at have en at være sammen med. Men det er bare ikke det samme, som da han havde rigtige gorillaer at være sammen med så til sidst ender han bare med at kvase dem.
Gravatar

#175 BN 18 år siden

#174 - kill the bills:

Hmm ... da jeg som knægt så jeg den gamle udgave fra 1930'erne, opfattede jeg det nu sådan. At Kong ikke spiser hende med det samme, er vel bare fordi han lige skulle hente hende først. Dyr slæber jo ofte maden med sig og gemmer også på den, inden de spiser den.

Jeg synes, det lyder naivt at Kong skulle have samlet ligene af de indfødtes andre menneskeofre, og at det slulle være de andre monster-dyr som har dræbt dem. (se #165)

Har Peter Jackson nogensinde selv bekræftet det ene eller det andet?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#176 filmz-712 18 år siden

Lade han hende ikke leve fordi han nyder hendes skønhed?

Hvis han var så ensom, så ville han jo være overlykkelig i New York inden man begyndte at skyde på ham. Bare lige en lille note.
Gravatar

#177 filmz-playstation 18 år siden

Kong har med sikkerhed spist de andre kvinder, og grunden til at han ikke også æder Darrow, skyldes at hun er blond - dvs. anderledes end alle de andre, han har munchet inden. Man ser ham også direkte studere hendes hår.

Hun er en outsider ligesom han selv er, og grunden til at de 'finder sammen', som de gør, er at de begge er udstødte i hver sin barske verden (depressionen i New York), og derfor på sin vis er soulmates, der kan relatere til hinanden på en måde som ingen andre er i stand til.

Med de mange store skelletter der ligger i Kongs hule, ved vi, at de sidste andre aber af hans type er døde af alderdom, og han derfor er mutters alene. Darrow er ligeledes alene, inden hun ankommer til øen, og deres individuelle kamp for at skabe en tilværelse, bliver efter mødet til en fælles kamp.
Gravatar

#178 filmz-712 18 år siden

Så vi er faktisk ikke langt fra et socialrealistisk drama? :)

Undskyld, er faktisk enig med dig (#177). Hendes kamp med at få skabt en tilværelse er jo langt hen af vejen ovre, da hende og forfatteren allerede har et godt øje til hinanden. Men hun kan forstå aben, det er da helt sikkert!
Gravatar

#179 filmz-tinkilillemis 18 år siden

Fantastisk go film. Er virkelig alle pengene vær. Skal bare ses i biografen
Gravatar

#180 filmz-Kiwwy 18 år siden

Har de lavet Orson Wells med CGI eller er det en dukke?

Skriv ny kommentar: