Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).

“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#181 kill the bills 18 år siden

#175 nej det har Jackson vidst ikke. Jeg synes bare, det er lidt mærkeligt, at han ville bruge alt det besvær med at hente de indfødte bare for at spise dem. Der er jo så meget andet at spise lige ude for hans hule, og faktisk også inde i den. Jeg følte lidt, at han godt vidste at de mindede meget om ham selv, men at han var blevet træt af dem efterhånden, og så bare har dræbt dem eller efterlod dem, ligesom han gjorde med Ann.

De indfødte ser det jo også, som en gave at blive ofret til Kong, og de er helt med på at de skal dø, så derfor skriger de måske ikke eller gør modstand som man normalt ville gøre. Og giver ikke Kong det modspil han længes efter, men det gør Ann. Hun har ikke tænk sig at blive dræbt, hun gør modstand som man også kunne se, helt overraskede kong, Også der hvor hun hoppede og dansede for ham, kunne man se at hun var et nyt og interesant stykke legetøj for Kong, lige ind til hun sagde stop, som man også kunne se, at Kong ikke var van til, der gav hun ham modspil.

Tror det er det der gav dem, den mulighed for at skabe det bånd de fik sammen. De giver hinanden modspil, og hun kan forstå hvordan han har det, for sådan har hun også selv haft det. Det er det der ændre Kongs indstilleng, fra at se på hende, som en der skal underholde ham. Til en som forstår ham, og som for ham til at føle noget han ikke har gjordt i lang tid, og som han skal beskytte til den bidre ende.
Gravatar

#182 Michael Andersen 18 år siden

Ved ikke om I allerede har set det, men der er netop offentliggjort et billede af øjeblikket hvor Peter Jackson fyrer Howard Shore fra "King Kong". Klik ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#183 filmz-pepper 18 år siden

den film er bare den bedste i hele verden jeg fik gåsehud da jeg var i biografen og se den
Gravatar

#184 miksko1 18 år siden

Jeg syntes det var en fed film, men jeg er dog ikke positivt overrasket over effekterne, i robåden på vej til øen, er vandet utroligt dårligt lavet og kongs hånd er lidt inde i toppen af empire state building. Og hvad sker der for at Kong bare kan glide rundt på isen på den lille sø, det kan ikke være mere urealistisk, han smadrer ned i isen, men den knækker ikke det mindste, og han må veje mindst 7 tons.
Gravatar

#185 Michael Andersen 18 år siden

#184 Yes, hvis jeg så en kæmpeabe glide rundt på isen af den lokale sø ville min første tanke også være: Det er urealistisk det her! Det kan isen slet ikke holde til :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#186 JannikAnd 18 år siden

#184 - En lignende problematik i filmen er blvet debateret til enighed i #99-104. Læs og du vil forstå :)
Gravatar

#187 filmz-Kiwwy 18 år siden

Måske søen var bundfrossen
Gravatar

#188 mr gaijin 18 år siden

#187 Eller lavet af diamant.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#189 filmz-Kiwwy 18 år siden

kenka erejii
Gravatar

#190 Patriarch 18 år siden

Jeg tænkte også bare at den var bundfrossen... men hvsi jeg husker ret så
når misilet rammer er der også et stort vand plask
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: