Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).

“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#191 mr gaijin 18 år siden

#189 Er det et forslag til at Seijun Suzuki skulle lave en ny "King Kong"? Det kunne blive meget interessant :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#192 filmz-ikea-fan 18 år siden

Kong har med sikkerhed spist de andre kvinder

Gorillaer er vegetarer.
Hvis dette indlæg virker stødende eller fornærmende, skal det tolkes som en joke.
Gravatar

#193 filmz-Kiwwy 18 år siden

Ja, Så kunne der være en cool enka sang som intro
ooh tooOkyoo nagare monooo

Men nu er der jo godt nok masser af gojira film allerede
Gravatar

#194 BN 18 år siden

#192 - ikea-fan:

Gorillaer er vegetarer.

Ja, og normalt er gorillaer kun højst mellem 2 og 3 meter høje! Og der levede ingen dinosaurer nogetsteds i verden i 1930'erne.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#195 filmz-ikea-fan 18 år siden

Ok, lad mig prøve at omformulere, så min udsagn fremgår mere tydeligt

King Kong er vegetar.
Hvis dette indlæg virker stødende eller fornærmende, skal det tolkes som en joke.
Gravatar

#196 kill the bills 18 år siden

#194 nej men Jackson sagde fra starten, at Kong enlig bare skulle være en forvokset sølvryg gorilla.
Gravatar

#197 BN 18 år siden

#196:

Så vil JEG også omformulere mit udsagn:

Gorillaers normale højde er ca. 2 meter, og der eksisterede ingen dinoer i 1930'erne.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#198 filmz-ikea-fan 18 år siden

Du har ikke omformuleret dit udsagn, du skriver det samme irrelevante vrøvl. Og det ændrer i øvrigt ikke på rigtigheden af mit udsagn.
Gravatar

#199 Lowkey 18 år siden

Så tillad mig hjælpe dig med at forstå.
Hvorvidt normale gorillaer er vegetarer eller ej, er komplet irrelevant da alle ved at gorillaer ikke er 7 meter høje og King Kong derfor ikke kan være sådan en.
Det vil ikke være umuligt at forestille sig, at der på et sted hvor der render t-rex'er rundt, insekterne er på størrelse med store hunde og ækle overdimensionerede flagermuslignende skabninger sværmer rundt og er farlige, er sket en ændring i dette gigantiske abelignende væsens kostvaner, der gør at den kunne finde på at tage sig en kødsnack i ny og næ.

Jeg vil mene at bns udsagn er hverken mere eller mindre relevant end dit eget, for I har begge ret.
I virkeligheden er gorillaer vegetarer (bortset fra insekter naturligvis, men hvis fisk og kylling ikke er kød, så er insekter det bestemt heller ikke) og de er i virkeligheden meget mindre en 7 meter i højden, ligesom der naturligvis heller ikke var nogen levende t-rex'er i 1930.
Nogengange giver det bare ingen mening at snakke om hvorvidt noget er realistisk eller ej, da det i visse tilfælde slet ikke er lavet med realisme for øje.
Daisy, Daisy...
Gravatar

#200 filmz-ikea-fan 18 år siden

Jeg finder det meget beklageligt at du har brugt tid på at skrive det indlæg, når du tydeligvis ikke har brugt tid på at sætte dig ind i tingene. Tillad mig at belærer dig om faktum.

- Peter Jackson (du ved, instruktøren) udtaler at King Kong er en gorilla.
- Andy Serkis udtaler at hans præstation som King Kong var funderet i gorillaers opførelse, bevægelser, osv.
- Andy Serkis udtaler at King Kong er vegetar

End of discussion, end of story.

Gør dig selv den tjeneste fremover, at sætte dig ordentlig ind i tingene, så du ikke kommer til at fremstå så tåbelig som BN.

Skriv ny kommentar: