Mens den excentriske svenske bannerfører Lukas Moodysson vil det hele og lidt til og egentlig ikke rigtig lykkes med så forfærdelig meget i sin nyeste “Mammut”, så er det herligt at se, at svensk film stadig kan vise andre og kønnere ansigter. “Lad den rette komme ind” er uden tvivl et af disse, og med en tilbagelænet charme, en surrealistisk stemning og en original sammenblanding af universer formår den en hel del. Uden tvivl en af sidste års bedste svenske film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 jessup 14 år siden

Schneider suger også max.
This is just until June
Gravatar

#22 AP 14 år siden

MOVIE1000 (17) skrev:
jeg fik det indtryk af bagsiden på dvd coveret at Eli hjalp Oskar med at dræbe dem der mobbede ham ;)


det gør hun jo også til sidst - i øvrigt i en ret voldsom drabsscene som jeg personligt ikke havde forventet, men som du åbenbart efterlyser :-)

Jeg er enig med Skeloboy. Jeg synes bestemt også at det er filmens styrke, at den ikke er overfortalt. Der er noget tilbage at undre sig over. Som publikum bliver man selv en aktiv part af filmen, fordi man selv skal tage stilling og også selv forestille sig og digte med på historien.

Jeg var også ret indfanget af filmens langsomme tempo fordi den netop, som skrevet i anmeldelsen, er en perfekt genreblanding. Den ryger aldrig over i den typiske gyser/splatter genre, men blander dette med et meget medrivende og relevant nutidsdrama. Ret facinerende og overraskende synes jeg :-)
Gravatar

#23 MOVIE1000 14 år siden

#22 det ville jeg også have skrevet, men jeg fik bare det indtryk at det skete fra start til slut da jeg læste coveret
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#24 AP 14 år siden

Nå okay :-) synes du virkelig at det mangler?
Gravatar

#25 MOVIE1000 14 år siden

#24 nææh, jeg havde bare forventet noget andet
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#26 Highland Park 14 år siden

Tekster på dvdcovere er til for at blive ignoreret.

Forventninger er til for at man kan blive overrasket.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#27 MOVIE1000 14 år siden

#26 jeg regner da med at se det der står på coveret, ville du ikke selv gøre det?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#28 Highland Park 14 år siden

#27: Nej det ville jeg ikke. Den slags tekster er skrevet udelukkende med henblik på at sælge varen, og jeg har set talrige eksempler på beskrivelser, der har meget lidt med den pågældende film at gøre.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#29 MOVIE1000 14 år siden

#28 Jeg har set coveret en del gange, lige fra da den udkom på dvd, og der stod intet om vampyrer eller mord. kun mobning og der kom en pige som hjalp ham, det var udelukkende pga. prisen (20 kr) og omtalen jeg købte den, elelrs havde jeg aldrig set den.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#30 AP 14 år siden

På en måde er det ret fedt, at de ikke nævner noget om vampyr-delen af filmen.. Jeg var godt selv klar over det da jeg så den, men tror det ville have været endnu stærkere for filmen, hvis det kom som en overraskelse :-)

Skriv ny kommentar: