Man kan undre sig over, hvordan en så gennemført elendig film kan få dansk biografpremiere, når så mange gode, anderledes og interessante film bliver forbigået hvert år. Idéen om de to ordenshåndhævere fra hver sin verden er god og kunne sagtens have dannet fundamentet for en god thriller rig på både humor og hæsblæsende action. Men her er der hverken grin eller spænding at hente. “The Last Stand” er simpelthen alt det, en actionfilm aldrig må være: Den er langsommelig, sløv og lige så interessant som Arnold Schwarzeneggers dilettantiske skuespil.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Thomsen 11 år siden

Og skal vi så ikke lige en gang for altid lægge argumentet om, at man "sætter ikke en mand til at anmelde Sex in the City" i graven? Tjek kønsfordelingen blandt anmelderne her:

http://www.scope.dk/film/5500-sex-and-the-city-the...

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#42 The Insider 11 år siden

Thomsen er sej.
War. War never changes.
Gravatar

#43 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

KasperBS (3) skrev:
Nu er Arnold jo heller ikke kendt for gode film, de kan vist tælles på en hånd, Terminator 1 og 2, Predator, True Lies er de eneste jeg lige kan komme i tanke om. Resten har efter min mening været en gang lort!


Conan?
Red Heat?
Total Recall?
End Of Days?
The 6th Day?

Hvis du ikke synes om flertallet af disse, er du vist ikke til drengerøvsfilm.
Doctor Last Warning
Gravatar

#44 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

KasperBS (33) skrev:
Jeg var ikke enig. Dredd er en middelmådig superhelte film og ligger efter min mening et par stjerner under film som Nolans Batman Trilogy og The Avengers. Men den var heller ikke dårlig. 3 stjerner herfra.


Enig i karakteren til Dredd. Men du har en regnefejl. Hvis den er til tre stjerner, så ligger den et par stjerner OVER The Avengers; den ringeste blockbuster jeg har set i årevis.
Doctor Last Warning
Gravatar

#45 Slettet Bruger [1431148366] 11 år siden

Doom II - Hell On Earth (44) skrev:
den ringeste blockbuster jeg har set i årevis.


Ikke nogensinde... i verden?
Gravatar

#46 pleuph 11 år siden

Jeg har netop været med drengene (og en enkelt pige, ej at forglemme) inde for at se The Last Stand. Og eftersom jeg kunne huske at have set den umådeligt negative overskrift på anmeldelsen herinde var jeg nødt til at læse den og se hvad der lå bag.

Og jeg er målløs.

Denne film er, uden tvivl, det bedste bud på en klassisk actionfilm i nyere tid. Den er fyldt med klichéer og callbacks til actionfilmens storhedstid i 80'erne og 90'erne, hvor Arnold, Stallone og Willis var de ubestridte konger af bøllebank. Der er action, der er humor, der er professionelle bad guys som ikke kan ramme en skid, der er latterlige stunts og sågar et par one-liners. Alt sammen i overraskende god harmoni, uden at nogle elementer i alvorlig grad overskygger andre.

Den nyeste Die Hard falder helt igennem og bliver en parodi på genren, og Bruce Willis føles mest af alt som en bifigur i en gang makværk som på ingen måde kan bære franchisens navn. Men The Last Stand er Arnolds comeback, hvor det bevises at det stadig kan lade sig gøre at skrue en fed gang action sammen. Plottet er overraskende originalt, mens skurkene er helt typisk selvfede og overskruede. Og selvom der er et par dødsfald og såringer bland The Good Guys, og en smule bæven i knæende, så kæmper de med alt hvad de har, fordi det er The Right Thing To Do.

At en anmelder, om hvem det påståes at kunne lide actionfilm, ikke kan se hvorfor denne film er genial underholdning, er fuldstændig uforståeligt.

Jeg har talt.
Pløf?

Oink!
Gravatar

#47 Tang 11 år siden

Må give pleuph fuldstændig ret!

Jeg fatter ikke hvordan denne film kan være "gennemført elendig". Arnold er i sit es i The Last Stand og det er fantastisk, at nogen tør, at lave film, som man gjorde det i 80/90'erne.

Jeg gik ind og så Die Hard i den forhåbning, at jeg skulle se en klassisk actionfilm, men det endte i en fæl skuffelse.

The Last Stand leverede varen 100 procent!
You watched it! You can't unwatch it! Stay tuned for more: Tales of Interest!
Gravatar

#48 Geekalot 11 år siden

nu ikke for at dumme mig igen iden snak her :) men det er Arnold vi snakker om.... :)
Gravatar

#49 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Drebble (45) skrev:
Ikke nogensinde... i verden?


Så havde jeg skrevet det. Mit tastatur adlyder mig som oftest. :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#50 Slettet Bruger [1431148366] 11 år siden

Doom II - Hell On Earth (49) skrev:
Så havde jeg skrevet det. Mit tastatur adlyder mig som oftest. :-)


Det er jo hårde ord, så må man jo hellere være sikker.

Skriv ny kommentar: