Man kan undre sig over, hvordan en så gennemført elendig film kan få dansk biografpremiere, når så mange gode, anderledes og interessante film bliver forbigået hvert år. Idéen om de to ordenshåndhævere fra hver sin verden er god og kunne sagtens have dannet fundamentet for en god thriller rig på både humor og hæsblæsende action. Men her er der hverken grin eller spænding at hente. “The Last Stand” er simpelthen alt det, en actionfilm aldrig må være: Den er langsommelig, sløv og lige så interessant som Arnold Schwarzeneggers dilettantiske skuespil.
#31 Hr. Nielsen 11 år siden
#32 HonoDelLoce 11 år siden
Hvordan kan man egentlig undre sig over det?
Svar: penge.
Der er åbenbart ingen penge i at udsende de film, som du synes er "gode, anderledes og interessante" i biografen, for det er ikke det, flertallet vil se. Og flertallet har altid ret, når flertallet er betalende.
#33 KasperBS 11 år siden
Jeg var ikke enig. Dredd er en middelmådig superhelte film og ligger efter min mening et par stjerner under film som Nolans Batman Trilogy og The Avengers. Men den var heller ikke dårlig. 3 stjerner herfra.
#34 Kruse 11 år siden
#35 BN 11 år siden
På dit profilbillede ligner du faktisk også en person, der lige har været gennem endeløse mængder af lort.
#36 Hr. Nielsen 11 år siden
#37 Thomsen 11 år siden
Hvis du ikke vil lyde kønsdiskriminerende, så er det godt nok et pænt forstokket udsagn at spille ud med bagefter.
Lad mig se, om jeg har forstået dig ret: Du mener simpelthen, at man bør fordele alle genrer efter køn? M.a.o. det er - i dine øjne - umuligt fx at have et filmprogram med kun én vært, fordi værten - uanset køn - ikke ville kunne anmelde alle film på lige fod - alene pga. sit køn?
Det er jo direkte dumt!
En anmelders største kvalitet, ud over selvfølgelig at kunne skrive, er et solidt kendskab til alle genrer. Afhængig af ens arbejdsplads, så har man som anmelder ikke altid et ord at skulle have sagt i forhold til, hvilke film man skal anmelde. Så arbejdet kræver simpelthen, at man er godt nok klædt på til, at man kan blive sendt ind og se hvad som helst. Man kan selvfølgelig have sine egne favoritter og sine styrker, men jeg har ALDRIG mødt en anmelder, der ikke også er i stand til at gå ind og se en film i den genre, han eller hun mindst bryder sig om, og reflektere over den og sætte den ind i en sammenhæng.
#38 Zaphix 11 år siden
Havde bevist valgt ikke at læse anmeldelser, hvilket jeg så nu er glad for.
Bevares, det er ikke en dyb film, men den er heller ikke plat eller infantil, som mange film med flere udelte stjerner har været, så alt i alt var den en positiv overraskelse.
#39 Lars.dk 11 år siden
#40 Thomsen 11 år siden