Man kan undre sig over, hvordan en så gennemført elendig film kan få dansk biografpremiere, når så mange gode, anderledes og interessante film bliver forbigået hvert år. Idéen om de to ordenshåndhævere fra hver sin verden er god og kunne sagtens have dannet fundamentet for en god thriller rig på både humor og hæsblæsende action. Men her er der hverken grin eller spænding at hente. “The Last Stand” er simpelthen alt det, en actionfilm aldrig må være: Den er langsommelig, sløv og lige så interessant som Arnold Schwarzeneggers dilettantiske skuespil.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 MikkelHJ 11 år siden

Jeg kan ikke sige, jeg er enig i anmeldelsen, men jeg respekterer anmelderens ret til at ytre sig.

Jeg fandt The Last Stand underholdende, endskønt jeg gik ind i salen med visse forbehold. For eksempel var jeg bekymret for, om Arnold stadig kunne stå distancen, eller om han var blevet for gammel til at lave actionfilm. Dog må jeg sige, at alle mine bekymringer blev gjort til skamme. Han kan stadig være med ved bordet, og der bliver da også lavet gas med hans alder ved flere lejligheder.

The Last Stand er ikke stor kunst, og det behøver den heller ikke at være. Det er en film, der fint følger i fodsporene på Arnolds tidligere filmiske bedrifter. Den har et plot, der kunne beskrives på bagsiden af et frimærke, skæve bifigurer, kæmpestore skydere og masser af onde skurke, der mejes ned på blodigste vis ledsaget af kække oneliners. Og jeg elsker det.

Nu var jeg ædru, da jeg så den, men jeg kan forestille mig, at den bliver endnu bedre med et par bajere inden for vesten.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#22 Benway 11 år siden

tiany (20) skrev:
Og med hensyn til scenariet omkring mænd der anmelder tøsefilm - så har Benway vist taget hans del af dem ;)


Bare et par stykker ;)

Men det er jo netop også ved at se en masse af slagsen, at man lærer at skelne mellem de gode (500 Days of Summer, Easy A, Just Like Heaven) og de dårlige (Sex and the City 2, Red Riding Hood, Dear John).
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#23 McPeter 11 år siden

1/6??? Jeg må snart erkende at jeg bare langt de fleste gange simpelthen er grundlæggende uenig med NadiaRegitze's anmeldelser... 4/6 til Lawless, 4/6 til Warm Bodies, 3/6 til Argo, 5/6 til Dredd... ?!

The Last Stand er da en af de bedste rendyrkede oldschool actionfilm i nyere tid, væsentligt bedre end Expendables 1+2, Die Hard 5, osv.

Og at tage ind og se en film som The Last Stand og så savne at den ikke er en af de "mange gode, anderledes og interessante film bliver forbigået hvert år" er da noget af en misforståelse. Kan ikke lade være med at tænke på Tarantinos udtagelse: "You don't go to see Metallica and ask the fuckers to turn the music down." - Se dog filmen for hvad den er og lad dig underholde - for den er bestemt underholdende.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#24 akerman 11 år siden

Det var en fin og underholdende film. Meget bedre end 1/6. 3-4 ud af 6 imo. Det værste ved filmen var Arnolds skuespil, og det bedste ved filmen var Arnolds skuespil.

Edit: Min kæreste fandt den i øvrigt super underholdende også.
Gravatar

#25 Geekalot 11 år siden

gir ingen mening at sætte en person til at andmelde en film i en changre hun tydeligvis ikke kan li... gi hende noget kedelig Woody allen film eller noget 1001 dalmatinere.
Gravatar

#26 Slettet Bruger [1431148366] 11 år siden

Geekalot (25) skrev:
gir ingen mening at sætte en person til at andmelde en film i en changre hun tydeligvis ikke kan li... gi hende noget kedelig Woody allen film eller noget 1001 dalmatinere.


Det kan betale sig at læse resten af debatten, før man udstiller sig selv som en klaphat. :)
Gravatar

#27 The Insider 11 år siden

#26, [applause.wav]
War. War never changes.
Gravatar

#28 BN 11 år siden

Geekalot (25) skrev:
at andmelde en film i en changre


Anders And kan skam godt anmelde film, men min kinesiske ven Chang har altså ikke noget med re at gøre!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#29 Hr. Nielsen 11 år siden

Benway (22) skrev:
Men det er jo netop også ved at se en masse af slagsen, at man lærer at skelne mellem de gode (500 Days of Summer, Easy A, Just Like Heaven) og de dårlige (Sex and the City 2, Red Riding Hood, Dear John).
Med de eksempler du kommer med som dårlige, vil jeg vove den påstand, at jeg ikke ville behøve at have set mange tøsefilm, for at påstå de var ringe Benway:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#30 Benway 11 år siden

Albert Flasher (29) skrev:
Med de eksempler du kommer med som dårlige, vil jeg vove den påstand, at jeg ikke ville behøve at have set mange tøsefilm, for at påstå de var ringe Benway:-D


Det er utvivlsomt rigtig, men man sætter en hel del mere pris på de gode, når man har været gennem endeløse mængder af lort. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: