Jeg har det, som om det er mig, Gerard Butler har dolket i øjnene. At det er min mave, hans kæmpekniv graver i. “London has Fallen” er den værste actionfilm, jeg mindes at have set. Det puster til alt det værste i os. Frygt, vrede, racisme og sadismens forløsende hævn. Hvis vor tids ‘good guy’ ligner den sadistiske Secret Service-agent Banning, så er alt tabt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Elvira39 8 år siden

danish99 (10) skrev:
Det er jo bare underholdning og ikke Oscar film.
Den er lige så god som den første
Selv om det bare er underholdning findes der vel stadig både god underholdning, dårlig underholdning og det mellem dem. Eller synes du alt er godt bare det kun vil underholde?
Gravatar

#12 Hustler 8 år siden

Jeg har endnu ikke set denne film, men jeg er spændt! Ikke mindst fordi jeg vil tage denne anmeldelse med mig i baghovedet når jeg ser filmen! Det bliver rigtigt skønt at nyde filmen med bevidstheden om at anmelder er så lidt begejstret.

Der er jo mere tale om et politisk manifest, end en egentlig filmanmeldelse. Anmelder er så åbenlyst politisk korrekt radikal at det driver af ham. ...Og det er sgu fair nok. Der skal være plads til alle typer af anmeldere. Måske skulle man informere om ens politiske ståsted før man anmelder? Joking aside. I øvrigt vil jeg nok i de fleste tilfælde være bundhamrende uenig med denne anmelder hvis filmanmeldelser fremover baseres ud fra de samme parametre som anmelder lod til at lægge vægt på da han her satte sig ved tasterne. Man kunne egentlig godt forestille sig at anmelder havde en tyk forudanelse om hvad der ventede i en ligefrem amerikansk action film som denne, og at han derfor på forhånd han udtænkt nogle klassiske "My point of view is good, the movie is bad" klicheer til den endelige tekst?

Jeg regner i øvrigt med at være ligeså begejstret som ved den første "Olympus Has Fallen"-film. Hvis der endelig var en snert af racisme i nogle af disse film må det siges at relatere til Jamie Foxx præstation i ´White House Down'. Det var tåkrummende, og filmen var i mine øjne rædderlig i modsætning til actionbraget 'Olympus Has Fallen'.
The Art of Shredding
Gravatar

#13 Kisbye 8 år siden

Når man læser kommentarene, så skulle man tro der var et problem med den her anmeldelse, men nu er det faktisk generelt at filmen sables ned af danske, såvel som udenlandske anmeldere.
RT på 28%
MC på 28
De fleste dagblade giver den enten 1 eller 2 stjerner ud af 6.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#14 Stetso-G 8 år siden

Skal det virkelig være sådan fremover, at hver gang der kommer en dårlig anmeldelse af en actionfilm, så skal anmelderen beskyldes for at være både radikal og kulturel snobbet?
Kan det virkelig være så svært at læse en anmeldelse, se filmen selv og så tage en kritisk vurdering af jeres egen holdning til filmen?
Hvis det virkelig er så svært at godtage andres holdninger til film, så afslut jeres 9. klasse og grib pennen selv, så I også kan være med til at anmelde film.
Det er ikke at "blande sig i debatten" om en film, hvis I ikke engang selv har set filmen.
Gravatar

#15 dfms 8 år siden

? Lasse Martin Jørgensen er du en tøs fornærmet muhamedanner ?
Gravatar

#16 Geekalot 8 år siden

Bare mange med en professionel mening i film udtagelser :)
Gravatar

#17 Kisbye 8 år siden

Sikke dog en høj standard i debatkultur der bliver udvist her.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#18 silegnaV 8 år siden

#17 Ja, denne høje standard har filmz været inficeret af et stykke tid nu, desværre.
Gravatar

#19 Star Trek fever 8 år siden

silegnaV (18) skrev:
#17 Ja, denne høje standard har filmz været inficeret af et stykke tid nu, desværre.


Årh. Gå tilbage til din cafe latte
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#20 Stetso-G 8 år siden

Star Trek fever (19) skrev:
Årh. Gå tilbage til din cafe latte


Meget fint eksempel på niveauet.

Skriv ny kommentar: