Jeg har det, som om det er mig, Gerard Butler har dolket i øjnene. At det er min mave, hans kæmpekniv graver i. “London has Fallen” er den værste actionfilm, jeg mindes at have set. Det puster til alt det værste i os. Frygt, vrede, racisme og sadismens forløsende hævn. Hvis vor tids ‘good guy’ ligner den sadistiske Secret Service-agent Banning, så er alt tabt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Geekalot 8 år siden

Ahh vil godt give #19 lidt ret, er godt nok nogen af jer herinde der føler jeres film sans er lidt hævet over vores andres, sjovt nok er det mindre tallet der mener det :)
Gravatar

#22 Kisbye 8 år siden

#21
Man starter med at hentyde til at der skulle være et problem med anmelderens bedømmelse af filmen. Jeg henviser så til at Filmz vurdering ligger på linie med de fleste andre mediers. Danske, såvel som internationale. Jeg tager på intet tidspunkt stilling til om filmen er god eller dårlig. Det vil jeg ikke, da jeg ikke har set den.
Herefter er der så nogle der svare igen med hjernedøde indlæg, der på ingen måde bidrager med noget konstruktivt eller brugbart. Hvis man ikke evner at debattere, men kun at lukke lort ud,så burde man måske helt lade være med at skrive.

Dit indlæg giver overhovedet ikke nogen mening. Det er vel netop #19 der føler sig hævet over folk der drikker "cafe latte". Han er en omvendt snob. Hvis han så bare kunne argumentere for sine synspunkter, men det er blot ligegyldig gylle man ikke kan bruge til en skid.

Tag jer nu sammen og kom ind i kampen. Fint at i er uenige, men argumentere for jeres holdninger og hold en ordentlig tone.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#23 Geekalot 8 år siden

#21 det har noget med at de film der faktisk falder i de flestes smag som en god søndags film bliver hakket ned at de der fransk elskende Bogart fanatikere. Der er film til alles smag, bare folk skal lære at acceptere at alles smag ikke er ens og ens egen ikke kun er den der gælder.
Alle har ret til at sige det de har lyst til, den ret kom da internettet kom til, men man behøver ikke at køre i den samme rille hele tiden.
Gravatar

#24 Kisbye 8 år siden

#23
En film må selvfølgelig dømmes på sine præmisser, men jeg er ikke overbevist om at der skulle være et problem med at gode film bliver vurderet lavere.
Hvis jeg kigger på Top rated film for 2015 på RT, inkludere det titler som Mad Max: Fury Road, Star Wars, The Martian. Det er vel ikke ligefrem franske kunstfilm.
Men hvis vi ser bort fra anmelderne, så får 'London Has Fallen' kun 6.3 på IMDb. Eftersom aktuelle film gerne bliver ramt af en hype effekt, så tror jeg den falder yderligere med tiden.
Det er for det meste kun de mere obskure film (for eksempel nogle tyrkiske) der bliver påvirket af mafiaen.
For mig personligt, syntes jeg IMDb rating for det meste passer meget godt, selvom jeg normalt selv rater lidt lavere.

Jeg tror stadig der er tale om omvendt snobberi, hvor dem der kun gider se amerikanske blockbuster, ser ned på os der også nyder de mere kunstneriske og eksperimenterende film.
Under alle omstændigheder kan man godt holde en god og konstruktiv dialog. Vi er her vel trods alt for debattere og ikke for svine hinanden til.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#25 Geekalot 8 år siden

#25 meget enig i det du siger, også med hvad Imdb angår, men en film på 6,3 kan sagtens være værd at at se. Det ville da sige mere om den person der sidder en søndag aften og keder sig for han holder sig tilbage for at se sådan en film her på grund af den ligger på 6,3 som er under det han gider at se, syntes jeg.
Det med du/i er nogle der gerne vil se kunstneriske og lidt vovede film, skal der også være plads til, skal være plads alles smag, på en film side. Men når det er sagt skal folk også lære at hver enkelt person har sin mening, og det skal alle folk have lov til. Det bliver bare trætende at se på de samme folk brokke sig konstant over nogle film som vi alle godt kan lide.
Hvis folk havde mere travlt med at holde styr på hvad en selv skrev engang imellem, tror jeg også det ville hjælpe debatten herinde :)
Gravatar

#26 Stetso-G 8 år siden

#24 Preach!
Gravatar

#27 Stetso-G 8 år siden

Geekalot (25) skrev:
Det bliver bare trætende at se på de samme folk brokke sig konstant over nogle film som vi alle godt kan lide.


Det er naturligvis et spørgsmål om perspektiv. Men herfra hvor jeg sidder, så har der altid været brok på Filmz. Men det er bare begyndt at vende sig mod alle, der ikke synes, de mest formulariske actionfilm er the shit. Det kammer lidt over, når der skal protesteres hver gang en anmelder kommer med kritik over en film, som langt de fleste brugere herinde ikke har set endnu. Og at en film er en god søndagsfilm - hvilket jeg også nyder at dræbe et par timer med fra tid til anden - er ikke en indikator på, hvor god filmen er, hvis man bedømmer på en lang række parametre udover "Det er godt til at slå nogle timer ihjel med."

Det er fuldstændig sandt, at alle har sin mening. Men hvis man ytrer den i et forum, skal den også kunne holde til, at andre sagligt forholder sig til den.
Gravatar

#28 Elvira39 8 år siden

Geekalot (21) skrev:
godt nok nogen af jer herinde der føler jeres film sans er lidt hævet over vores andres
Måske skulle "i andre" lære at stole mere på at jeres egen smag er god nok og så argumentere for det, fremfor at hakke ned på dem som vil se noget andet end jer mainstreamelskere. Jeg tror lidt at det er fordi i ikke føler jer gode nok, så det er der den trykker.
Gravatar

#29 Geekalot 8 år siden

#28 prøv nu lige at læs alle de indlæg der er skrevet før du kommer med din lidt for hurtige mening ikke :)
Gravatar

#30 Elvira39 8 år siden

Geekalot (29) skrev:
#28 prøv nu lige at læs alle de indlæg der er skrevet før du kommer med din lidt for hurtige mening ikke :)
Det var det jeg præcis gjorde;-)

Skriv ny kommentar: