Jeg må desværre indrømme, at jeg ikke blev helt så grebet af “Lost”, som jeg havde håbet. Jeg havde glædet mig enormt til at stifte bekendtskab med årets store Emmy-vinder, men den rystede mig ikke helt i min grundvold. Der er dog stadigvæk tale om velsmurt og afhængighedsdannende tv-underholdning, og samtidigt det bedste producer J. J. Abrams har leveret siden de tidlige sæsoner af “Alias”. Det borger meget godt for “Mission: Impossible 3”. Rygterne siger, at kvaliteten af seriens 2. sæson beklageligvis er dalende. Men jeg ser dog alligevel frem til endnu en gang at begive mig af sted til seriens mysteriøse ø.

Dvd’ens AV-præsentation er ganske enkelt fænomenal, og ekstramaterialet fungerer som et glimrende supplement. For fans er det her et must, og stort set alle andre serie-entusiaster bør bestemt også give “Lost” en chance. Boksen indeholder 25 afsnit og er relativt billig i forhold til andre tv-serier, så der er ganske god valuta for pengene.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 akerman 18 år siden

har meget ambivalente følelser omkring lost.. s1 virkede som om det bare var riddles upon riddles, men s2 har løftet det lidt, der sker faktisk noget i afsnittene nu.

dog kan jeg ikke lide de der rehash afsnit hvor man ser gammel handling bare fra et andet POV, kunne tyde på at forfatterne ikke helt ved hvad de skal finde på.
Gravatar

#12 filmz-rupert giles 18 år siden

#9 Jeg er så enig med dig :-) Flere af baghistorierne er som taget ud af pulp-historier, og det er ret slående, hvordan de nærmest alle har en super-spændende forhistorie med masser af død og ødelæggelse. Der er ikke nogen af dem, der er rengøringskoner fra Cleveland eller sådan noget. Men det køber jeg nu som en del af seriens univers. Al ære og respekt til rengøringskoner fra Cleveland, men der er nu engang ikke meget drama i det :-)

Hvad angår anden sæson, så tror jeg bare at det er vigtigt at huske, at serien nok skal køre i mange år endnu, så man skal ikke forvente at svarene ligefrem står i kø for at dukke op. Men for mig handler Lost nu også mere om mysterier og gåder end om svar. Og måske ved vi mere, end vi tror? I hvert fald var den sidste episode vist i USA en ret intens oplevelse. Og mere vil jeg ikke sige.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#13 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Jeg syntes at den vinder meget på dvd, ikke mindst fordi man kan se den i større doser uden afbrydelser.

Jeg glæder mig til 2 sæson som min familie hjemme i US of A har kunnet nyde.

God anmeldelse, som jeg håber får flere til at se den :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#14 filmz-Bartman 18 år siden

#11
Det eneste rehash afsnit der har været indtil vider er da kun det afsnit hvor man fik set hva der skete på den anden side af øen? det er da til at klare!..
Gravatar

#15 weebs 18 år siden

#8 tys polt!
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#16 ks 18 år siden

Ja, jeg vil også gerne melde mig under fanerne af folk, der synes serien stadig holder et utroligt højt niveau i S2. Den er naturligvis en smule anderledes, men det er vel meget naturligt når nu man introducerer nye karakters, og jeg synes seriens strærkeste side er det mystiske element, som bestemt stadig ligger under overfladen!

Derudover er jeg altså helt vildt med deres personportrætter, der er ikke særlig mange ligetil black n' white personer, de er alle grå med gode og dårlige sider, der overlapper hinanden på mesterlig vis, hvilket gør mange af dem yderst interessante.
Gravatar

#17 myggen 18 år siden

#14: Burde du ikke have smidt en spoiler-box om det indlæg?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#18 mini_jette 18 år siden

Personligt har jeg ikke set 2. sæson, men jeg er HELT tosset med den første (som man naturligvis finder på min ønskeseddel)... Indtil 2. sæson starter i mit tv, må jeg nøjes med 1. sæson, som lige nu kører på tvDanmark....HURRRAH....
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#19 vulture 18 år siden

Selvom det allerede er sagt, så kan det ikke siges nok: Kvaliteten af 2. sæson er ikke dalende. Det er klart, at de første afsnit i den nye sæson var lidt sløve i forhold til første sæsons afslutning; Men det er ganske naturligt, og her midt i seriens 2. sæson er niveauet helt i top igen. Nye mysterier bliver præsenteret, nye karakterer bliver introduceret osv.

Lost er helt klart en af de absolut bedste serier på TV lige nu. Kan varmt anbefales til alle som kan lide action blandet med god historiefortælling.

Synes du at reality tv er det eneste der er værd at se på TV, så glem Lost :)
Gravatar

#20 Slettet Bruger [391925303] 18 år siden

Jeg synes virkelig Lost er en fantastisk serie. Personligt har jeg kun set 1. sæson, både i foråret og på dvd, men venter spændt på 2. sæson bliver vist i Danmark.

Skriv ny kommentar: