Samtidig har man i forsøget på at gøre filmen mere spiselig for et ungt publikum renset historien for antydningen af vold og seksuelt overgreb, hvilket forvandler en fortælling, der med al rimelighed burde være en temmelig forstyrrende oplevelse, til en ukonkret og ligefrem nuttet beretning. Dermed fjernes også vores følelsesmæssige indgang til Susies forældre, og man forbløffes i stedet over, hvor flad, ligegyldig og decideret kedelig en fortælling om et børnemord faktisk kan være.

“The Lovely Bones” er i det hele taget en mindre katastrofe, og overraskende er det ikke mindst, at Peter Jackson her har fejlet så fælt med denne beretning, som småkvalmt idylliserer begivenhederne omkring et barnemord. Skuespillerne gør det alle glimrende, men ellers så stinker filmen værre end et par sure hobbit-tær.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmkorn.dk 14 år siden

#50 Hørt! Dog vil jeg kun give 4 stjerner.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#52 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg synes jo så på ingen måde, at Stanley Tucci ser normal ud i filmen. Hans opførsel og det lille skæg samt hår, gør ham til måske ikke en særlig men en speciel person som man lægger mærke til. Dette dog uden at man behøver at tro han er morder.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#53 Balrog-of-doom 14 år siden

# Tror du ikk det er fordi du fra starten godt ved det er ham der er morderen og derfor stempler ham på forhånd som creepy ? Ja han opfører sig underligt, men det er netop fordi man jo også følger ham.. Set udefra virker han jo som en "normal fyr"
"Why So serious??"
Gravatar

#54 Spanner 14 år siden

Balrog-of-doom (53) skrev:
Set udefra virker han jo som en "normal fyr"


...som er børnelokker
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#55 Balrog-of-doom 14 år siden

Spanner (54) skrev:
...som er børnelokker


Jeg siger set UDEFRA.. Dem der ser ham udefra ser ham jo ikke som en børnelokker.. Så var han jo nok blevet anholdt..
"Why So serious??"
Gravatar

#56 filmkorn.dk 14 år siden

Nu er de fleste psykopater jo nærmest overdrevet normale og sympatiske udadtil. Det er jo et af kendetegnende ved en psykopat. Så husk på ikke at være for flink ;)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#57 Spanner 14 år siden

Balrog-of-doom (55) skrev:
Jeg siger set UDEFRA.. Dem der ser ham udefra ser ham jo ikke som en børnelokker.. Så var han jo nok blevet anholdt..


Jeg siger bare, at de burde have vidst, at det var ham fra starten. Han har både det lille fesne overskæg OG the pedo-smile.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#58 Lord Beef Jerky 14 år siden

#56 Kender du da mange af slagsen? =) Såvidt jeg har forstået, er psykopater og sociopater forholdsvist lette at gennemskue, da de netop ikke kan finde ud af, at opføre sig normalt i sociale sammenhæng. Deres forsøg på at virke normale vil derfor for de fleste virke påklistret og falskt... men jeg skal ikke gøre mig alt for klog, for jeg kender ikke nogle pyskopater, kun folk med mindre psykiske problemer.

Iøvrigt synes jeg bestemt ikke Stanley Tucci virker som en normal fyr i filmen. Han reagerer overdrevent på alting, og kigger svedende og nervøst rundt hver gang han bliver spurgt indtil mordet på pigen. Når han får besøg af politiet prøver han netop at virke normal, men selv politiet kan se, at der er et eller andet out of place her. Han klarer rollen glimrende, men hvis i virkelig synes at han opfører sig normalt, kunne det være i skulel tage et ekstra kig på jeres omgangskreds =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#59 Balrog-of-doom 14 år siden

57# De burde ha vidst det ?? Okay, det vil sige at man skulle arestere en hvem som helst der har et "fesent" overskæg og et nasyt smil.. tror ikke politet arbejder udfra den overbevisning.. Desuden så burde min lærer her på min skole åbenbart også være pædofil morder da han også har snegl og kan ha et sært smil.?

58# Jeg siger jo heller ikk han virker som en normal fyr i filmen, jeg siger at set udefra virker han jo som en ganske fredelig mand der ordner sin have, med egen bil og hus osv osv. Netop fordi vi følger ham virker han jo for os ikke som en normal type, netop fordi vi kender til hans baggrund hvilket de andre (familien+politiet) ikke gør..
"Why So serious??"
Gravatar

#60 Lord Beef Jerky 14 år siden

#59 Det er så der jeg er uenig. Set udefra synes jeg han virker som en abnormt akavet fyr.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: