Klik her for at læse meget mere om Matrix-trilogien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Tamilboy 20 år siden

2ern er mega fed.. der er de fedeste kampscener :D Og det kan ikke blive bedre
Gravatar

#2 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Jeg synes Morpheus er blevet så fucked op i Reloaded; Jeg kan overhovedet ikke tage ham seriøst, og det synes jeg ødelægger filmen. Ellers er der ikke så meget galt med den, udover den lidt tamme handling selvfølgelig. Men det opvejes jo af de fantastiske effekter.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#3 El vez 20 år siden

Man ender jo nok med at købe boksen, men det bliver ikke pga Reloaded, lad os håbe den sidste film hjælper på det.

I din anmeldelse af filmen syens jeg Smith helt udebliver - det er lidt ærgerligt - jeg synes Hugo W. er klart det størte lyspunkt i filmen. Der er ingen som Agent Elrond der kan se sur ud på 100 forskellige måder - hans stemmeføring og skuespil står i dejlig kontrast til Keanu og hans fuldstændige mangel på udtryk.

Og så synes jeg det er lidt underligt at brokke sig over et manglende DTS lydspor for derefter at give DD lydsporet 6/6 ?

..kan godt være det bare er mig :)

Udover det er jeg rørende enig i anmeldelsen!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#4 SpielbergFreak 20 år siden

Jeg synes det er en svedig film. Men jeg kan virkelig godt gi anmelderen ret i mange ting.

Den der danse/sex scene i starten er noget af det mest malplacerede og latterlige jeg har set i en film!!!!!!
Gravatar

#5 filmz-Funkymonkey 20 år siden

ekstra materialet er som sagt ikke noget specielt, men jeg blev specielt træt af at høre på Joel Silver og Laurance Fishburne, de var en smule dumme at høre på
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC
Gravatar

#6 filmz-Ghidora 20 år siden

yeye syntes nu filmen skulle ha 5/6 =)
(>^^)>
Gravatar

#7 putandtake 20 år siden

Hvordan kan man give 3/6 to gange og ligeledes to gange 6/6 og så nå frem til en samlet karakter på 3/6?? Er det ligesom folkeafstemninger, at kun hver anden tæller? Matrix Rules!
Gravatar

#8 filmz-vassago 20 år siden

Overall er ikke nødvendigvis gennemsnittet, det er en helhedskarakter for selv udgivelsen - er den f.eks pengene værd. De fleste film har jo enorm god lyd og billede idag (så det kan være ret svært at bedømme på lige det, og man køber næppe filmen fordi kanalerne er separeret godt, eller billedet er krystal-klart) - så kvaliterne skal blandt andet ligge i selve filmen - eller kvaliteten af ekstra materialet.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 filmz-Emmett22 20 år siden

overall skulle da være 4-5 stykker...ikke 3!!!
Gravatar

#10 filmz-psmadsen 20 år siden

Generelt har jeres anmeldelser som regel meget høj kvallitet, dog må jeg sige jeg er uenig med jer på ét væsenligt punkt når i anmelder film. Det handler om forventninger til film i forhold til deres genrer... Det jeg mener er at der er forskel på Kubrick/Tarantino (altså den slags film) og Bruckheimer/(indsæt anden form for hollywood bluckbuster action, f.eks. wachowski.).
Kubrick og Tarantino laver mesterværker fordi de er dybe film med indhold, med vægt på den gode historie, personerne i denne og deres dialoger.
Hollywood blockbuster filmene har ingen af disse egenskaber, men til gengæld ligger de vægt på det film kort og godt handler om, nemlig at underholde. Bruckheimer/Bay har lavet en masse bras, det er jeg enig i men den type film de laver tager folk aligevel til sig, de underholder folk.
Nu kommer det store spørgsmål. Når i anmelder film hvilke kriterier anmelder i så ud fra?. Jeg mener bare kort og godt, The Matrix reloaded f.eks. har en tam dialog, en ikke specielt interessant historie (i forhold til etteren), men aligevel formår den altså at underholde på bedste vis, den holder den cool stil og det flotte miljø, og så har den stadig mange af filosofi temaerne.

Altså for at summe op (kan være det ikke giver meget mening, klokken er også mange), Hvilke kritterier anmelder i efter, og bør i ikke vægte visse områder anderledes når i udemærket godt er klar over at film har forskellige måder at underholde på? Reloaded står måske til 2-3 stykker i dialog/historie, men på den anden side står den til måske 5 i action/underholdning, og nu er det jo trods alt en actionfilm, bør det derfor ikke vægtes mere?

Som regel syntes jeg i rammer plet med f.eks. gode karrakterer til Pirates of the Caribbean selvom det er en Bruckheimer film, men jeg mener der er mange film som f.eks. The matrix reloaded der trods en måske lidt tynd historie fortjener mere end hvad i giver, meget mere...

Jeg ved godt en anmeldelse er en personlig vurdering, men lad os nu bevare jordforbindelsen, vi skulle jo nødigt se Filmz forvandlet til Frids film...
hehe

Skriv ny kommentar: