Christoffer Nolans instruktion er fremragende, og utrolig taget i betragtning af at dette kun er hans anden film. Ligeledes er klipningen i filmen et stykke for sig. I det hele taget er filmen i særklasse, og der er ingen tvivl i mit sind om at Memento vil blive en klassiker.
#21 MadMartigan 20 år siden
Den her film er nok noget af det bedste og mest gennemførte jeg længe har set, efter jeg havde set den en håndfuld gange, har jeg stadig ikke fået samlet alle trådene! Der er så mange ting der bliver ved med at dukke op, og det gør jo bare den film exceptionel!
Efter at jeg så var blevet oplyst (Thanks to Crystalstar1200), at man kunne se den i kronologisk rækkefølge! Det var først der alt det faldt rigtig på plads for mig.
***Spoiler Start
Det hjælper så også en del, at jeg var blevet fortalt af en ven, at der hvor Sammy Jankins sidder på det psykiatriske hospital, er der et kort flash, hvor det i et split sekund er Leonard der sidder i stolen! Fuck det er godt lavet.
***Spoiler Slut
Er jeg den eneste der har fået meget mere ud af at se den i kronologisk rækkefølge???
#22 El vez 20 år siden
Har endnu ikke fået kigget på dvd'en, men det holder jo ikke - kan ikke umiddelbart komme på en god undskyldning :)
#23 azathoth 20 år siden
Memento er designet til at blive set i omvendt rækkefølge, for netop at få tilskueren til at leve sig ind i Leonards problem med korttidshukommelsen. Sådan har filmens skaber tiltænkt den og sådan bør den ses, IMHO.
#24 Patriarch 20 år siden
#25 Morbid 20 år siden
#26 trekster 20 år siden
Ja, for hele pointen er jo netop at den skal ses omvendt (altså på den rigtige måde :)), som Azathoth også siger. Så hvis man aldrig har set filmen før, og starter med at se den i kronologisk rækkefølge, så får man da overhovedet ikke det samme ud af filmen.
#27 El vez 20 år siden
Hvis folk vælger at se den kronologisk den første gang de ser den, går de jo glip af et filmisk mesterværk, men det er de jo selv ude om.
#28 lagoni 20 år siden
#29 Patriarch 20 år siden
#30 Bony 19 år siden