Christoffer Nolans instruktion er fremragende, og utrolig taget i betragtning af at dette kun er hans anden film. Ligeledes er klipningen i filmen et stykke for sig. I det hele taget er filmen i særklasse, og der er ingen tvivl i mit sind om at Memento vil blive en klassiker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 MadMartigan 20 år siden

Fuck den her film er god!!

Den her film er nok noget af det bedste og mest gennemførte jeg længe har set, efter jeg havde set den en håndfuld gange, har jeg stadig ikke fået samlet alle trådene! Der er så mange ting der bliver ved med at dukke op, og det gør jo bare den film exceptionel!

Efter at jeg så var blevet oplyst (Thanks to Crystalstar1200), at man kunne se den i kronologisk rækkefølge! Det var først der alt det faldt rigtig på plads for mig.

***Spoiler Start
Det hjælper så også en del, at jeg var blevet fortalt af en ven, at der hvor Sammy Jankins sidder på det psykiatriske hospital, er der et kort flash, hvor det i et split sekund er Leonard der sidder i stolen! Fuck det er godt lavet.
***Spoiler Slut

Er jeg den eneste der har fået meget mere ud af at se den i kronologisk rækkefølge???
I'm your huckleberry...
Gravatar

#22 El vez 20 år siden

Jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til det, men jeg mener nu jeg har styr på alle trådene. Jeg lagde mærke til flashet du nævner, første gang jeg så den.

Har endnu ikke fået kigget på dvd'en, men det holder jo ikke - kan ikke umiddelbart komme på en god undskyldning :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#23 azathoth 20 år siden

Jeg forstår ikke at folk vil ødelægge filmen ved at se den kronologisk... det svarer jo til at tage en "normal" film og se den baglæns... det er der vel ingen der har tænkt sig?

Memento er designet til at blive set i omvendt rækkefølge, for netop at få tilskueren til at leve sig ind i Leonards problem med korttidshukommelsen. Sådan har filmens skaber tiltænkt den og sådan bør den ses, IMHO.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#24 Patriarch 20 år siden

Ja... men den kronologiske er "kvinde" måden at se den på... er sikker på min kæreste ville synes om det :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#25 Morbid 20 år siden

Har heller ikke set den i kronologisk, og jeg har sørme heller ikke tænkt mig det. Folk der har set den i kronologisk, har vel set den i rigtig rækkefølge inden? Håber jeg lidt.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#26 trekster 20 år siden

#25
Ja, for hele pointen er jo netop at den skal ses omvendt (altså på den rigtige måde :)), som Azathoth også siger. Så hvis man aldrig har set filmen før, og starter med at se den i kronologisk rækkefølge, så får man da overhovedet ikke det samme ud af filmen.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#27 El vez 20 år siden

Nu er det jo blot en option på dvd'en, jeg synes nu det er en sjov detalje og har da selv tænkt mig at den skal ses kronologisk på et tidspunkt.

Hvis folk vælger at se den kronologisk den første gang de ser den, går de jo glip af et filmisk mesterværk, men det er de jo selv ude om.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#28 lagoni 20 år siden

Hehe, kvindemåden. Kvinder er jo ikke helt så smarte, så de bliver nødt til at få det skåret ud i pap for at fatte meningen med en film. Det er simpelthen derfor den kronologiske mulighed er på DVDen :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#29 Patriarch 20 år siden

Tror det ;)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#30 Bony 19 år siden

Det er da nogle fantastiske indlæg.. Tror vist LIGE jeg skal se den et par gange mere.. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: